درخواست رئیس کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا، از دولت ایتالیا برای اعتراض به بازداشت نرگس محمدی

25 خرداد 1389

رئیس کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا، از دولت ایتالیا درخواست کرد تا به بازداشت نرگس محمدی اعتراض کند. این خبری است که در روزنامه های ایتالیا انعکاس داشت. ترجمه کامل این خبر را (که توسط ال. ک. به فارسی برگردانده شده) در زیر بخوانید:

“بازداشت نرگس محمدی (همکار شیرین عبادی، برندۀ جایزۀ نوبل صلح 2003) را به دست دولت ایران، با کمال نگرانی، اعلام می کنم”.
با این کلمات رئیس کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا، پیترو مارچِنارو، از دولت ایتالیا در خواست اعتراض به بازداشت نرگس محمدی را می کند، و می گوید که این بازداشت در حالی است که یکسال بعد از انتخابات، تظاهرات و تجمع های اعتراضی به دولت ایران افزایش یافته است. با خطاب به وزیر فراتّینی ادامه می دهد: “از سفیر ایران درایتالیا درخواست آزاد کردن هر چه زودتر نرگس محمدی را بکنید”.

نرگس محمدی فعال حقوق بشر، خبرنگار، فیزیک دان، همسر تقی رحمانی که 16 سال از عمر خود را در زندان گذرانده و مادر دو فرزند می باشد.
درسال گذشته جایزۀ الکساندر لانگرایتالیا به دلیل فعالیت و قدر دانی در زمینۀ حقوق یشر و حقوق زنان به نرگس محمدی تعلق گرفت. جایزه ای که نتوانست دریافت کند چرا که دولت ایران به او اجازۀ خروج نداد.

به نیابت از او شیرین عبادی (که امکان بازگشت به ایران را ندارد) جایزه را دریافت کرد، در حالی که چند روزی ازمخالفت به نتیجۀ انتخابات و سرکوب شدید معترضین می گذشت و قتل ندا بزرگترین نمونۀ آن است. شیرین عبادی با حضور خود به عنوان مهمان کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا گفت که به امیدِ به آزادی و دموکراسی ملت ایران خیانت شد وبه همراه آن سرکوبی آمیخته به خشونت انجام گرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours