با همکاری حوزه های علمیه کمیته دختران از مهرماه در مدارس فعال می شود

26 خرداد 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : معاون اجتماعی و توسعه مشارکتهای مردمی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : برای برنامه‌ریزی در زمینه دختران و غنای مذهبی دانش آموزان ، کمیته‌ای با عنوان کمیته دختران با همکاری حوزه های علمیه تشکیل شده و از مهر ماه کار خود را آغاز می‌کند .

به گزارش خبرگزاری زنان ایران ، فریبا سوری معاون امور اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:در کارگرو ه زنان و خانواده استان همدان ، با توجه به کارآمدی خاص نخبگان حوزوی در این کمیته از این افراد استفاده می‌شود، چرا که نخبگان حوزوی توانسته اند جایگاه خود را ثبت کنند .

وی تصریح کرد: این طرح مانند طرح رحمت که توسط حوزه اجرا شد در مدارس به اجرا در می آید و شکل رسمی ندارد .

سوری با اشاره به تعامل دولت و مجلس خاطرنشان کرد: با وجود اجرای برنامه‌های مدون و قانونمند باید کسانی که تحول در حجاب و عفاف بانوان کشور را دنبال می‌کنند، درگیر چارچوب اداری نباشند .

وی با بیان اینکه دولت از سازمان‌های مردم نهاد استقبال می‌کند، تصریح کرد: شبکه مردم نهادی متشکل از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حال شکل‌گیری است که تاکنون در 15 استان تشکیل شده و در صدد هستیم در همه استان‌ها شکل گیرد .

وی با مؤثر خواندن نقش مردم در عرصه‌های مختلف اجتماع اظهارداشت:مردم با بصیرت ایران انقلاب ارزشی و فرهنگی را برپا کرده و به پیروزی رساندند امروز نیز باید در زمینه حجاب و عفاف به نهادینه شدن این فرهنگ کمک کنند .

سوری درباره بیمه زنان سرپرست خانوار نیز اذعان داشت: برای زیر پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار تصمیم بر این بود که سازمان‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی حمایت خود را به سمت بیمه سوق دهند تا بازنشستگی برای آنها در نظر گرفته شود و به این طریق عزت و کرامت آنها نیز حفظ شود .

وی تصریح کرد: برای کاربردی کردن بیمه زنان روستایی نیز با وجود تصویب و تأمین بودجه بیمه، این بیمه نتوانست مورد استفاده قرار گیرد که اکنون در حال بررسی است و اگر ضرورت آن احساس شود با بیمه فوق تلفیق می‌شود .

وی گفت: قوانین باید طوری طراحی شود که زمینه ایجاد آسیب اجتماعی را فراهم نکند و ناهنجاری‌های اجتماعی را منجر نشود پس باید برنامه‌ریزی‌ در زمینه بیمه زنان سرپرست به نحوی نباشد که خانواده‌ها با کوچک‌ترین اختلاف از هم پاشیده و دچار آسیب اجتماعی با نام طلاق شوند .

معاون اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: اگر مسئول بانوان با مسئول عالی‌رتبه دستگاه اجرایی خود ارتباط و تعامل مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند در امور خود توفیق یابد، چرا که نمایندگان بانوان بازوی حمایتی بانوان و خانواده‌ها در دستگاه اجرایی محسوب می‌شوند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours