مهری سویزی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان: مواجهه نیروی انتظامی با توده مردم کار ثمربخشی نیست

26 خرداد 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : مشاور امور بانوان وزارت اموزش و پرورش در خصوص بحث حجاب و عفاف اظهار داشت: مواجهه نیروی انتظامی با توده مردم کار ثمر بخشی نیست .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، مهری سویزی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان در گفت و گو با خبرنگار ایونا گفت: به عقیده من اگر ارگانها و دستگاههای مسئول در این زمینه به طور همگرا فعال نشوند صرف فعال شدن عرصه انتظامی کار را به جایی نمی رساند .

وی ادامه داد : من معتقدم عرصه انتظامی باید فعال شود اما برای سرچشمه ها و آن مراکز سازماندهی مانکن پوشی، ابتذال پوشی و تبرج. در واقع برخی مراکز سازماندهی شده وجود دارد که با یک دید مجرمانه این موضوعات را توسعه می دهد .

سویزی اضافه کرد: مواجهه نیروی انتظامی با توده مردم کار ثمربخشی نیست در این خصوص سه عرصه ارشادی، اقتصادی واجرایی باید فعال شود و هر چه این سه عرصه خفته و خاموش باشد عرصه انتظامی آتشفشان هم باشد نمی تواند جای غفلت آن سه عرصه را پر کند .

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در عرصه اقتصادی باید لوازم تعیین کننده حجاب و عفاف را ارزان، آسان و فراوان در اختیار افراد قرار دهیم. اگر مانتوهای شیک، پوشیده به وفور عرضه شود می بینیم که چه جمعیتی استقبال خواهند کرد .

وی در پایان با بیان اینکه ما یک جامعه عمیقاً مذهبی هستیم ادامه داد: برای چنین جامعه ای حجاب و عفاف نه مسئله سیاسی ست و نه امنیتی بلکه یک موضوع کاملاً فرهنگی و اجتماعی ست که باید در شهرهای کوچکی که بافتشان هنوز از میان نرفته است عرصه اقتصادی این امر را به گونه ای فعال کنیم که ابتذالات شهرهای بزرگ به آنجا نفوذ نکند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours