نماینده خمینی شهر در مجلس: رییس جمهور مواضع خود را در قبال طرح حجاب و عفاف روشن بیان کند/ هشدارهای وزیر علوم درباره حجاب

30 خرداد 1389

به گزارش خبرگزاری زنان ایران ، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و عضو کمیسیون سیاست داخلی در گفت و گو با خبرنگار ایونا با بیان اینکه رییس جمهور باید مواضع خود را در مورد موضوع حجاب و عفاف روشن کند افزود : آن بخش از اظهارات ایشان که گفتند تا معروفی در جامعه معروف نباشد ، نمی توان آن را معروف تلقی کرد بسیار مورد انتقاد است و باید در این رابطه توضیحاتی را بیان کنند .

وی بابیان اینکه ازصحبت ایشان اینطور برداشت شد که موازین و قوانین اسلامی را ابتدا باید عرف و افراد جامعه بتایید کنند افزود : به عنوان مثال عرف پدیده زشتی مانند همجنس بازی را قبول داشته باشد و آن را معروف بداند ، آیا ما نیز برخلاف احکام خدا باید آن را معروف بدانیم .

ابطحی با اشاره به اینکه به طور قطع منظور رییس جمهور اینطور نبوده است ادامه داد : به هر حال از سخنان ایشان این گونه برداشت شد و لازم است با شفاف سازی موضع خود را در این رابطه تصحیح کنند .

عضو کمیسیون سیاست داخلی با بیان اینکه برخورد با مسبین نا هنجاری های اجتماعی خود یک کار فرهنگی است افزود : همانطور که باغبان با چیدن علفهای هرز به طراوت و شادابی گلهای باغ خود اقدام می کند ، در جامعه نیز برخورد با افراد مبتذل و هنجارشکن فرصت رشد را به زنان عفیف و پاکدامن می دهد و در صوریتکه با این افراد برخورد جدی صورت نگیرد تمام جامعه را آلوده می سازند .

وی تصریح کرد : بعد از سی سال از انقلاب و با گذشت 5 سال ازتصویب طرح حجاب وعفاف هنوز دستگاههای متولی امور فرهنگی اقدامی اساسی در این زمینه انجام نداده اند و روز به روز نیز شاهد افزایش پدیده بی حجابی در جامعه هستیم .

نماینده خمینی شهر با اشاره به عدم رعایت حجاب از جانب بسیاری از افراد الگو مانند معلمان ، اساتید و گروههای مرجع اظهار کرد : برخی معلمان در مدرسه یک پوشش دارند در خارج از مدرسه نیز نوعی دیگر، دانش آموزان با مشاهده این مساله دچار تعرض می شوند و مفهوم واقعی حجاب را درک نخواهند کرد .

ابطحی درادامه گفت : متاسفانه بی حجابی درحال افزایش و تبدیل شدن به یک ارزش است که اگر مسئولین امر اقدام لازم را انجام ندهند یکی از اساسی ترین و مهمترین مسائل نظام ما دچار چالش می شود .

وی با بیان اینکه کار فرهنگی اعم از برخورد انتظامی و اقدامات پیشگیرانه است ابراز داشت : ما نیز موافق برخورد های خشن و فیزیکی نیستیم بسیج و نیروی انتظامی به عنوان ضابطین قضایی افراد متخلف را به دادگاههای مربوطه معرفی ودادگاه در صورت ابراز شدن اتهام آنها با این افراد مطابق جرایم قضایی و قانونی اسلام برخورد نماید .

هشدارهای وزیر علوم درباره حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد در جمع روسای دانشگاه‌های استان‌های اصفهان، اردبیل، کرمان، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، اظهار عقیده کرد «اگر تمام بودجه کشور را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند و دانشگاه‌ها تمام امکانات لازم را داشته باشند ولی فضای اسلامی بر آن حاکم نباشد به هدف مطلوب دست نیافته‌ایم. »

دانشجو با بیان اینکه «فضای اسلامی صرفاً رعایت حجاب و پوشش اسلامی نیست»، در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان گفت: «مسئولان دانشگاهها باید برنامه‌ریزی و ساماندهی کنند و روسای دانشگاه‌ها خودشان شخصاً وارد شوند و به هیچ عنوان مدیریت موضوع را به نیروهای حراست و انتظامات واگذار نکنند. »وزیر علوم در این زمینه تاکید کرد: «حراست و نیروهای زحمت‌کش انتظامات باید نقش خود را داشته باشند ولی مدیریت این مسأله مهم و برنامه‌ریزی آن باید به عهده مدیریت و شخص رئیس دانشگاه باشد.»

وی استادان را «مهمترین رکن اسلامی شدن دانشگاه‌ها» دانست و گفت: «استادان باید علاوه بر اشراف کامل به دانش روز، دغدغه دین نیز داشته باشند. در همین راستا جذب و بکارگیری اعضای هیأت علمی متخصص و متعهد به مبانی اسلامی از برنامه‌های محوری وزارت علوم است و فرایند جذب استاد می‌بایست از طریق هیأت‌های جذب صورت گیرد.» او هم‌چنین هشدار داد «دانشگاه‌ها باید از دانشجویانی که در راستای مصالح عمومی و منافع ملی، فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌کنند، حمایت کرده و هیچ‌کس در دانشگاه‌ها مجاز نیست با افراد و تشکل‌هایی که علیه اسلام و نظام فعالیت می‌کنند، همراهی نماید. »دانشجو ادامه داد: «دانشجویان باید هم در صحنه باشند و هم عناصر فتنه‌گر و معاند اسلام و نظام را مدبرانه و هوشیارانه ارشاد کنند.» وی در حمایت از بسیجیان و تشکل‌های لباس شخصی‌ها در دانشگاه‌ها گفت: «مدیران دانشگاه‌ها و ما در ستاد وزارت علوم موظفیم از دانشجویانی که از حق نظام و مردم دفاع می‌کنند و دغدغه علم توامان با دین را دارند حمایت کنیم و کوتاهی در این مسأله مهم را از هیچ یک از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولین ستاد وزارت علوم پذیرفته شدنی نیست.»

کامران دانشجو طی ماههای بعد از انتقال از وزارت کشور به وزارت علوم، بارها استادان، دانشجویان و دانشگاهها را تهدید به گزینش، اخراج، تصفیه کرده و بر لزوم «التزام به ولایت فقیه» تاکید نموده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours