لباس‌های جلف، تنگ و بدن‌نما مصداق بدحجابی دختران و پسران است

1 تیر 1389

ایلنا: پس از گذشت یک ماه‌ونیم از اعلام بحث‌های مربوط به اجرای طرح‌های عفاف و حجاب و تاکید وزارت علوم مبنی بر لزوم پوشش مناسب در دانشگاه‌ها، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مصادیق بدحجابی دانشجویان پسر و دختر را اعلام کرد.

غلامرضا خواجه سروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام مصادیق بدحجابی دانشجویان دختر و پسر، گفت: مصادیق پوشش و بدحجابی برای دانشجویان پسر و دختر بدحجاب همان مصادیق آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن تاکید شده که دانشجویان لباس‌هایی بپوشند که در عرف مردم و دانشگاهیان جای داشته باشد و همانند لباس یک فرد معمولی که در جامعه زندگی می‌کند، باشد.

او مصداق دقیق و معیار سنجش لباس و نوع پوشش برای دانشگاهیان را نمونه لباس یک فرهیخته عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید لباس‌هایی بپوشند که همچون نوع پوشش یک انسان فرهیخته و متشخص است و پوششی باید داشته باشند که توجهی را جلب نکند.

خواجه‌سروری در تشریح مصادیق پوشش مناسب برای دانشجویان دختر گفت: در آئین‌نامه آمده است که نوع پوشش دانشجویان دختر باید به شکلی باشد که لباس‌ها گشاد و بلند باشد و روسری یا مقنعه نیز بلند و به صورت کلی حجم بدن خانم‌ها را نشان ندهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن توضیح مصادیقی بدحجابی دانشجویان پسر گفت: در آئین‌نامه به نوع پوشش دانشجویان پسر نیز اشاره شده است و نوع برخورد با پسر و دختر تفاوتی ندارد، دانشجویان پسر در ابتدا باید از پوشیدن لباس‌هایی که در اصطلاح عام «جلف» نامیده می‌شود پرهیز کنند و پوشیدن تی‌شرت‌های تنگ و بدن‌نما، شلوارهای کوتاه و تنگ که با حرکتی هم قسمتی از بدن آنها مشخص می‌شود، ممنوع است و مشکل قانونی دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد وزارت علوم در این موارد به صورت کلی فرهنگی است اما اگر کسی از دانشجویان از این موارد تخطی کند با آنها از سوی کمیته‌های انضباطی برخورد می‌شود.

وی افزود: برخوردها و تنبیه‌ها متناسب با نوع جرمی است که اتفاق می‌افتد که معمولا یا تذکر کتبی و شفاهی است یا تعلیق ترم یا درس که بستگی به کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours