کمیته ملی المپیک تیم فوتبال زنان را محروم کرد

2 تیر 1389

مهر: با مخالفت مسئولان کمیته ملی المپیک تیم فوتبال بانوان ایران از شرکت در بازیهای آسیایی گوانگژو چین محروم شد.

در نشست ویژه بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک و علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال موضوع اعزام تیم فوتبال بانوان به بازیهای آسیایی گوانگژو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسئولان کمیته ملی المپیک درنظر دارند تیم‌هایی که از شانس مدال‌آوری بیشتری برخوردارند را به بازیهای آسیایی اعزام کنند.

در این جلسه شانس مدال‌آوری تیم فوتبال بانوان در بازیهای آسیایی مطرح شد که علی کفاشیان عنوان کرد با توجه به سطح بالای بازیهای آسیایی و تیم‌های شرکت کننده شرق آسیا تیم فوتبال بانوان شانس اندکی برای مدال‌آوری در بازیهای آسیایی خواهد داشت.

با این شرایط افشارزاده و کفاشیان به این جمع بندی رسیدند که تیم فوتبال بانوان به بازیهای آسیایی اعزام نشود.

فریده شجاعی، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این تصمیم به نفع تیم فوتبال بانوان نخواهد بود، اظهار داشت: شخصا با این تصمیم مخالفم چرا که اعزام نشدن تیم بانوان انگیزه را در بین بازیکنان از بین می برد و روند رو به رشد تیم بانوان را دچار وقفه می کند.

شجاعی اضافه کرد: صرف مدال آوری نباید ملاک اعزام شدن تیم‌ها به بازیهای آسیایی باشد چرا که ما اهداف توسعه‌ای را نیز از این اعزام‌ها دنبال می کنیم.

وی یاد آورشد: با جلوگیری از اعزام تیم فوتبال بانوان به بازیهای آسیایی درحال حاضر تمام تمرکز ما بر روی تیم فوتبال کمتر از ۱۵ سال متمرکز خواهد شد که قرار است مردادماه در المپیک سنگاپور شرکت کند و بسیار امیدواریم این تیم بتواند شایستگی و توانمندی فوتبال بانوان را در این مسابقات به نمایش بگذارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours