بیمه زنان خانه‌دار؛ این بار با پرداخت 9 هزارتومان

3 تیر 1389

فارس: طرح بیمه زنان خانه‌دار که زمزمه‌های اجرای آن از سال 81 مطرح شد با گذشت 8 سال هنوز عملیاتی نشده است و مسوولان در اظهارنظرهای متعدد وعده امروز و فردا را می‌دهند به طوری که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته از تصویب نهایی این طرح ظرف یک ماه آینده با سهم پرداخت 9 هزارتومان برای زنان خبرداده است.

علی ذبیحی در گفتگو با فارس، با بیان این‌که بیمه زنان سرپرست خانوار در قالب بیمه زنان خانه‌دار تعریف می‌شود، افزود: بیمه زنان خانه‌دار فقط شامل زنانی می‌شود که شاغل نیستند؛ ‌همچنین اگر زنی در جایی مشغول به کار باشد و از طرف محل کار خود بیمه نباشد، مشمول بیمه زنان خانه‌دار می‌شود.

به گفته وی در شرایط جدید درمان از شرایط بیمه بیرون آمده است و این بیمه بیشتر برای بازنشستگی و مستمری در نظر گرفته شده و قرار است سقف آن به گونه‌ای باشد که زنان هزینه کمتری پرداخت کنند.

ذبیحی با بیان این‌که بر این اساس زنان می‌توانند با پرداخت ماهانه 8 تا 9 هزار تومان بیمه شوند، تصریح کرد: شرایط پرداخت بیمه زنان خانه‌دار این گونه است که این افراد باید تا ‌15 سال حق بیمه را پرداخت کنند و سپس در بازنشستگی از مستمری آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours