رهنورد «روز وحشت در چشمان ندا» را نقاشی می‌کند

7 تیر 1389

مردمک: زهرا رهنورد به تازگی سه تابلوی هنری به نام‌های «‌روز وحشت در چشمان ندا‌»، «ما بی‌شماریم» و «شهدای عاشورا» را در ارتباط با جنبش سبز نقاشی کرده و قرار است به زودی آنها را منتشر کند.

خانم رهنورد، همسر میرحسین موسوی از رهبران معترضان پس از انتخابات، یکی از چهره‌های برجسته جنبش سبز است که در گفت‌وگو با وب سایت جرس ، درباره دغدغه‌های خود در زمینه هنر و آزادی‌طلبی سخن گفته است.

او درباره این‌که چگونه پس از مدت‌ها دوباره به سراغ هنر به‌عنوان دغدغه همیشگی‌اش رفته، گفته است: طبیعی است که رقت، زیبایی و ابهت رفتار، کلام، سخنان و شعارهای مردم شریف و آزادی‌خواه ایران که عمری را در سرکوب گذرانده‌اند، مرا متاثر کرد.

خانم رهنورد می‌گوید: جریان آزادی خواهی نه تنها عقل و خرد و هر فردی را تشویق می‌کند، بلکه عواطف و ذوق‌ها را بر می‌انگیزد. به ویژه برای امثال من که با هنر بزرگ شده‌ام و ترکیب هنر و سیاست را از کودکی در خانواده‌ای که هر یک از افرادش با اندیشه‌ای متفاوت در یک وحدت رفتاری آزادی‌خواهانه در کنار هم زیسته‌اند زندگی کردم و با تجربه چشیده‌ام.

این هنرمند حامی جنبش سبز می‌گوید که با این جنبش «نفس می‌کشم و زندگی می‌کنم» و تبلور تمام آزادی‌طلبی که همه عمر داشته‌ام‌، پس از انقلاب اسلامی در چهره مردمی می‌بینم که در این یک سال در کنارشان زندگی کرده‌ام و با آن‌ها در ایام و مراسم و مناسبت‌ها، گمنام یا شناخته شده حضور داشته‌ام .

زهرا رهنورد درباره آثاری که برای جنبش سبز کشیده، گفت: حاصل آن تاثر، فعلا سه اثر است به نام های «روز وحشت در چشمان ندا» که ترکیبی است از بیان رئالیستی و اکسپرسیونیستی و اثر دیگری به نام «ما بی‌شماریم» که ذکری است از شهدای جنبش سبز با بیان آبستره و ترکیب خط و رنگ و شکل.

خانم رهنورد همچنین مجسمه‌ای با نام «شهدای عاشورا» را نیز خلق کرده که به گفته خودش برگرفته از عناصر عاشورایی است که ترکیب‌بندی جدیدی یافته است.
پ

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours