جلسه دادگاه محبوبه کرمی برگزار نشد / اجرای حکم ۵ سال حبس برای ناهید قدیری / محبوبه خوانساری آزاد شد / بهاره هدایت ممنوع الخروج شد/ ادامه بی‌خبری مطلق از اعظم ویسمه/ تماس تلفنی نورا نبیل‌زاده / بازداشت مادر آرمان رضاخانی بعد از ملاقات حضوری

7 تیر 1389

به‌علت عدم حضور قاضی، جلسه دادگاه محبوبه کرمی برگزار نشد

پس از گذشت نزدیک به ۱۲۰ روز از بازداشت محبوبه کرمی، فعال کمپین یک میلیون امضاء، دادگاه وی که قرار بود هفتم تیرماه برگزار شود، به تاریخ ۱۸ مردادماه موکول شد.

به گزارش تغییربرای برابری، با وجود حضور محبوبه کرمی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به دلیل عدم حضور پیرعباسی، قاضی دادگاه و فراهانی نماینده دادستان، جلسه دادگاه وی برگزار نشد. در حال حاضر، حدود چهار ماه است که محبوبه کرمی در بازداشت موقت به سر می برد، و با اینکه از مشکلات جسمی رنج می برد، قاضی پرونده حاضر به تقلیل قرار نیست.

اجرای حکم ۵ سال حبس برای ناهید قدیری

رهانا: ناهید قدیری، شهروند بهایی ساکن مشهد جهت اجرای حکم ۵ سال حبس خود منتقل شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، پیش از این مسئولین تعهد داده بودند که قبل از انتقال، به او مرخصی دهند. حتی در این ارتباط وثیقه ای را نیز تعیین نمودند و خانواده‌ی ناهید قدیری ضمن پرداخت آن، در انتظار مرخصی بودند اما به ناگاه به ایشان ابلاغ می‌گردد که حکم ۵ سال حبس ناهید قدیری آغاز شده است.

محبوبه خوانساری آزاد شد

روز 7 تیرماه محبوبه خوانساری با سپردن وثیقه آزاد شد.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، محبوبه خوانساری از خبرنگاران حوزه شهری بود که دهم خرداد ماه و همزمان با اعظم ویسمه بازداشت شده بود.

بهاره هدایت ممنوع الخروج شد

خبرگزاری هرانا – شعبه چهارم بازپرسی دادگاه انقلاب روز گذشته میلاد اسدی و بهاره هدایت را احضار کرد.

در این احضار به میلاد اسدی و بهاره هدایت حکم ممنوع الخروجی آن‌ها ارائه شد.

به گزارش روزآنلاین، در این شعبه، عضویت این دو زندانی در “مجموعه غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت” دلیل ابلاغ چنین حکمی اعلام شده است.

با توجه به اینکه اسدی و هدایت، پیش از این در شعبه 28 دادگاه انقلاب، با اتهام عضویت در مجموعه غیرقانونی مواجه شده بودند، این اقدام نشانگر دور جدیدی از فشار به آنان است؛ در چند روز گذشته اخبار دیگری هم مبنی بر احضار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و نیز شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت به همین شعبه پخش شده بود.

گفتنی است بهاره هدایت و میلاد اسدی، به ترتیب به نه سال و نیم، و هفت سال حبس تعزیری محکوم اند.

تماس تلفنی نورا نبیل‌زاده و تفهیم اتهام به وی

رهانا: نورا نبیل‌زاده، شهروند بهایی ساکن مشهد با خانواده‌ی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار رهانا، وی که در تاریخ یکم تیرماه و پس از برگزاری جلسه‌ای رایگان و خدماتی برای کودکان پرورشگاهی در مشهد بازداشت شده بود، روز گذشته ضمن تماس تلفنی کوتاهی از تفهیم اتهام خود سخن گفت.

لازم به ذکر است که همچنان فشار بر شهروندان ایرانی بهایی درحال افزایش بوده و اخیرا این مساله در شهر مشهد با گسترش بازداشت‌ها، وارد فاز جدیدی شده است.

ادامه بی‌خبری مطلق از اعظم ویسمه

علی‌رغم تاکیدات فراوان مسئولان قوه قضائیه بر اجرای قانون بدون تاثیرپذیری از جریان‌های سیاسی و استقلال این دستگاه قضا در سخنرانی‌های روزهای اخیر، اکثر خانواده‌های زندانیان بعد از انتخابات از برخوردهای صورت گرفته با عزیزان دربندشان، جلوگیری از تماس، جلوگیری از ملاقات، به درازا کشیدن رسیدگی به پرونده قضایی آن‌ها و در نتیجه بلاتکلیفی و ده‌ها مورد این‌چنینی شکایت دارند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در همین راستا خانواده اعظم ویسمه و محمدرضا جلایی‌پور به شدت نگران وضعیت فرزندانشان هستند و مشخص نیست که این دو نفر در چه وضعیتی به سر می‌برند.

پدر و مادر اعظم ویسمه که بعد از بازداشت فرزندشان دچار لطمات سخت روحی شده‌اند، در بی‌خبری مطلق از دخترشان که از خبرنگاران پارلمانی اصلاح‌طلب است به سر می‌برند.

از سوی دیگر هیچ خبری بعد از اولین و آخرین تماس محمدرضا جلایی‌پور که پرونده او مختومه شده بود و برای سفر به خارج از کشور جهت دیدار با همسر خود که یکسال است او را ندیده آماده می‌شد و به ناگهان بازداشت شد در دست نیست.

بازداشت مادر نخبه 19 ساله، آرمان رضاخانی بعد از ملاقات حضوری

به گزارش هرانا، خانم رضاخانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود، پس از انتقال آرمان رضاخانی به بند 350 موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شد، اما صبح امروز پس از ملاقات با فرزندش به دلیل نامعلومی بازداشت شد.

این دومین بار است که اعضای یک خانواده پس از ملاقات حضوری دستگیر می‌شوند؛ پیشتر یکی از اعضای خانواده کیارش کامرانی بازداشت و روانه بند 350 شده بود.

آرمان رضاخانی دانشجوی نخبه و از شهروندان معترضی است که از آذر 1388 تا به حال در بندهای 2 الف، اندرزگاه هفت و بند امنیتی 350 در اوین به سر می‌برد؛ او همچنین مدت چند ماه را در انفرادی گذرانده و در برابر وعده دروغین آزادی و عدم آزار خانواده مجبور به اعترافات دروغین شده است.

بر اساس همین اعترافات در شعبه 28 دادگاه بدوی در اردیبهشت 1389 که به مدت کوتاهی برگزار شد؛ برای توهین به رهبری دو سال، توهین به نظام یک سال و توهین به رئیس جمهور، 100هزار تومان محکوم شده است.

آرمان رضاخانی در حال حاضر از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست. او بشدت کاهش وزن داشته است و مانند بسیاری از زندانیان دیگر سرفه‌های خشک و ممتد می‌کند که نشان از بیماری مزمنی است که مسئولان زندان اوین به این علامت‌ها بی‌توجه بوده و هیچ درمان مناسبی را انجام نمی‌دهند.

گفتنی است در پی قطع گاز در زمستان و بهار، اکثر زندانیان از جمله آرمان رضاخانی به سرما خوردگی سختی مبتلا شدند که در جهت بهبود این وضع از طرف مسئولان هیچ اقدام جدی صورت نگرفت.

همچنین وضعیت بهداشتی و غذایی بندهای 7 و 8 و بیش از همه 350 که در حال ساخت و ساز بوده و زندانیان را مجبور به کارگری می کنند، بسیار نگران کننده گزارش می‌شود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours