آزادی نرگس محمدی همچنان در ابهام: تناقض گویی ها ادامه دارد / ۱۳ تیر، تاریخ برگزاری دادگاه محمد غزنویان/ اولین تماس تلفنی سارا محبوبی

8 تیر 1389

آزادی نرگس محمدی همچنان در ابهام: تناقض گویی ها ادامه دارد

همزمان تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی که روز گذشته از احتمال آزادی این فعال حقوق بشر به “روز” گفته بود از عدم آزادی او و تماس تلفنی اش خبر داد.

آقای رحمانی به “روز” گفته است: “دیروز رفتم دادسرای زندان اوین اما گفتند که بازجو با آزادی نرگس مخالفت کرده است برگشتم و ساعت سه نرگس زنگ زد و گفت که برای تودیع وثیقه، سند ببرم. به او گفتم که اینطور گفته اند اما جواب داد دادستان گفته سند ببرید.”

آقای رحمانی افزوده است: “امروز مجددا میروم و سند می برم و امیدوارم که قرار وثیقه را قبول کرده و نرگس را آزاد کنند چون به شدت نگران وضعیت جسمی او هستم.”

همچنین محمد شریف که وکالت نرگس محمدی را بر عهده دارد به “روز” گفت: دیروز همسر خانم محمدی به دادگاه رفته؛ به او گفته بودند ساعت دو بیایید که مجددا ساعت دو رفته و گفته اند فردا وثیقه بیاورید. منتظریم ببینیم فردا چی می شود.

۱۳ تیر، تاریخ برگزاری دادگاه محمد غزنویان

دادگاه رسیدگی به پرونده محمد غزنویان، فعال حقوق زنان و کودکان در ماه‌های اخیر دوبار بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شده بود، روز ۱۳ تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی اولین‌بار در ۱۹ بهمن‌ماه سال گذشته در پارک ملت قزوین بازداشت و اول اسفند با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی ۱۶ فروردین‌ماه، زمانی که همراه وکیلش مهناز پراکند، به دادگاه انقلاب مراجعه کرد با افزایش مبلغ وثیقه به ۱۰۰ میلیون تومان مواجه شد و به دلیل عدم توانایی جهت تودیع وثیقه برای دومین بار بازداشت و به زندان چوبین‌در قزوین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۵ فروردین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

محمد غزنویان، دانش آموخته رشته‌ی علوم سیاسی، وبلاگ‌نویس، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی است که مقالات و یادداشت‌های زیادی را با موضوعات حقوق بشر، زنان، کودکان و … در روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر کرده است.

اولین تماس تلفنی سارا محبوبی از بازداشتگاه اطلاعات ساری

سارا محبوبی ، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و فعال حق تحصیل پس از گذشت ۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات ساری در اولین تماس تلفنی که با خانواده اش داشته از سلامتی خود خبر داده است.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی این فعال حق تحصیل در حال حاضر در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات ساری نگهداری می شود.

در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل سارا محبوبی قصد بازداشت این فعال حق تحصیل را داشته اند که به دلیل عدم حضور این دانشجوی محروم از تحصیل در شهر ساری موفق به بازداشت وی نشدند و پس از ضبط وسایل شخصی نامبرده منزل را ترک کرده و از خانواده ی وی خواستار معرفی دخترشان به اداره اطلاعات ساری شده بودند که این فعال حق تحصیل پس از مراجعه به اداره اطلاعات ساری در تاریخ ۳ تیر بازداشت شد.

در خصوص تفهیم اتهام صورت پذیرفته به این فعال حق تحصیل تاکنون اطلاعی در دست نمی باشد و بر اساس اطلاعات رسیده قرار بازداشت این دانشجوی محروم از تحصیل بهایی ۱۰ روزه است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours