جدیدترین عضو خانواده سازمان ملل متولد شد : “نهاد سازمان ملل برای توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی”

12 تیر 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : مجمع عمومی سازمان ملل با ادغام چهار نهاد این سازمان که در ارتباط با زنان فعالیت می کرد ، نهاد تازه ای را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری زنان ایران ، این نهاد که قطعنامه مرتبط با آن درمجمع عمومی ,به اتفاق آراء تصویب شد همانند چهار نهاد قبلی این سازمان به موضوعات مرتبط با توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی می پردازد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه ادغام این چهار نهاد پیشین گفت: جدیدترین عضو خانواده سازمان ملل متولد شد و امروز حقیقا یک روز ثمربخش است.

وی افزود: کشورهای عضو سازمان ملل صدای قاطعتری را برای زنان در سطح جهانی خلق کردند و دیگر برای جهان بسیار دشوارتر خواهد بود تا چالشهایی که زنان و دختران با آن مواجه هستند را نادیده گرفته و در انجام اقدامات ضروری شکست بخورد.

این نهاد سازمان ملل به طور رسمی از ژانویه آتی و بابودجه سالیانه 500 میلیون دلار فعالیت خود را آغاز می کند.

چهار نهاد پیشین مرتبط با زنان , در مجموع 250 میلیون دلار بودجه داشتند.

آشا رز میگرو معاون دبیرکل سازمان ملل نیز در جمع خبرنگاران گفت: نهاد زنان سازمان ملل , به زنان و دختران در عرصه جهانی صدای متحد و قدرتمندی را می دهد که سزاوارش هستند.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود:امروز یک روز مثبت و زمانی مهیج برای همه اعضا خانواده سازمان ملل است.

مقر اصلی این نهاد با عنوان کامل “نهاد سازمان ملل برای توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی” در نیویورک است و رییس آن معاون دبیر کل محسوب که با حکم وی منصوب می شود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours