دادگاه لیلا توسلی برگزار می شود / کبری زاغه دوست تا برگزاری دادگاه به بند نسوان منتقل شد / اولین ملاقات سارا محبوبی با خانواده

14 تیر 1389

دادگاه لیلا توسلی امروز برگزار می شود

جرس: دادگاه لیلا توسلی یکی از شاهدان زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی امروز برگزار می شود.

به گزارش رسیده به جرس، لیلا توسلی ، که یکی از شاهدان ماجرای زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی بوده، زیر فشارهای اولیه از او خواسته شده تا آنچه دیده است را کتمان نماید.

لیلا توسلی ، نیمه شب بعد از عاشورا در منزل خود دستگیر و 57 روز را در بند 209 اوین گذراند.

اما بیشتر از فشار برای تکذیب ماجرای شهادت زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی ، فشارها و اتهامات بیشتری به وی وارد شده است ، وی که فردی سیاسی نبوده ، و سابقه سیاسی نداشته است ، عده ای بر این نظرند که این فشار ها و پرونده سازی ها به منظور اعمال فشار به پدر وی ، که عضو نهضت آزادی است می باشد.

در حالی که از پیگیری پرونده عاملین کشته شدن شهروندان به زیر گرفته شده توسط ماشین نیروی انتظامی در روز عاشورا خبری نیست، پرونده شاهد این ماجرا، به اتهام بیان صحنه ای که دیده است، فردا برپا خواهد شد.

در ضمن ، خواهر وی، سارا توسلی نیز به اتهام ” تسلیت گفتن ” به خانواده شهید موسوی در روز عاشورا ، در حکم اولیه ، به پنج سال زندان محکوم شده است.

کبری زاغه دوست تا برگزاری دادگاه به بند نسوان منتقل شد

خبرگزاری هرانا – کبری زاغه دوست که به همراه همسرش در حوادث پس از انتخابات در بهشت زهرا بازداشت شده بود پس از اتمام بازجویی ها و تا برگزاری دادگاه به بند نسوان زندان اوین منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا ، از جمله اتهامات کبری زاغه دوست شرکت در تجمع غیرقانونی، محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و استفاده از شناسنامه المثنی ذکر شده است.

هم چنین گفتی است خانم زاغه دوست در تاریخ 9 مرداد در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است همسر خانم زاغه دوست، مصطفی اسکندری که در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر میبرد به شدت دچار اختلالات روانی شده و تمامی اتهامات مطرح شده برای خانم زاغه دوست از طریق اعترافات تحت فشار همسرشان اخد شده است.

اولین ملاقات سارا محبوبی با خانواده

پس از گذشت ۱۱ روز از بازداشت سارا محبوبی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی، خانواده‌اش موفق شدند او را در بازداشتگاه اطلاعات ساری ملاقات کنند.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، سارا محبوبی بعد از ظهرامروز ۱۴ تیرماه با خانواده خود دیدار کرد.

در تاریخ ۲۹ خرداد ماه، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل سارا محبوبی قصد بازداشت این فعال حق تحصیل را داشته اند که به دلیل عدم حضور این دانشجوی محروم از تحصیل در شهر ساری موفق به بازداشت وی نشدند. ماموران پس از ضبط وسایل شخصی نامبرده منزل را ترک کرده و از خانواده ی وی خواستار معرفی دخترشان به اداره اطلاعات ساری شده بودند و این فعال حق تحصیل پس از مراجعه به اداره اطلاعات ساری در تاریخ ۳ تیر بازداشت شد.

لازم به ذکر است قبل از وی تعداد دیگری از فعالین حق تحصیل نیز بازداشت شده بودند، و بازداشت وی در ادامه‌ی این بازداشت‌ها بوده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours