درخواست پیگیری وضعیت اعظم ویسمه از رییس مجلس / خودکشی فرزند زهرا جباری، یکی از بازداشت شدگان روز قدس / برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات محمد غزنویان

15 تیر 1389

درخواست پیگیری وضعیت اعظم ویسمه از رییس مجلس

رییس فراکسیون اقلیت مجلس بار دیگر از وضعیت نامطلوب جسمانی و بلاتکلیفی خبرنگار زندانی ارگان رسمی این فراکسیون ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کلمه به نقل از پارلمان نیوز، تابش گفت: در مذاکره با خانواده اعظم ویسمه و اطلاع از وضعیت این خبرنگار بازداشتی از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به پیگیری وضعیت این خبرنگار مساعدت نماید.

تابش، گفت: «عرف بر این بوده که روسای مجالس نسبت به رفع این نوع مشکلات و گرفتاری‌ها فعالانه اقدام می‌کردند و انتظار ما این است که آقای لاریجانی در این خصوص اقدام موثر نماید.»

نماینده اصلاح‌طلب اردکان، تاکید کرد: «بعد از پیگیری‌های مستمر، اوایل هفته خانواده ویسمه با فرزندانشان در زندان اوین دیدار کردند و مرا از جزئیات ملاقات و وضعیت جسمانی او مطلع نمودند که به نظر آنان شرایط روحی و جسمانی فرزندشان مساعد نیست.»

خودکشی فرزند زهرا جباری، یکی از بازداشت شدگان روز قدس

خبرگزاری هرانا -فرزند نوجوان زهرا جباری، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در کشور، تاکنون دو بار دست به خودکشی زده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فرزند 17 ساله خانم جباری به دلیل شرایط نامساعد روحی، بر اثر اعمال فشار دستگاه های امنیتی بر خانوده شان و شرایط جسمی مادرش دست به خودکشی زده است.
زهرا جباری از بازداشت شدگان روز قدس است که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب با حکم حبسی 4 ساله مواجه شده است.

این زندانی سیاسی به دلیل شرایط نامساعد جسمی و روحی در چندین نوبت با جعفری دولت آبادی ملاقات نموده و در خواست مرخصی خود را به صورت شفاهی و کتبی نیز به وی ارائه کرده و هربار دادستان وعده داده که با درخواست وی موافقت خواهند کرد؛ در صورتی که قاضی پرونده در این راه کارشکنی می نماید.
گفتنی است وی هم اکنون در بند نسوان زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می کند.

جلسه ی رسیدگی به اتهامات محمد غزنویان برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه ی رسیدگی به اتهامات محمد غزنویان، روزنامه نگار و از فعالین حقوق زنان و کودکان روز یکشنبه سیزدهم تیرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهامات محمد غزنویان در این دادگاه “ازتباط با یکی از گروه های معاند نظام” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

در این جلسه وکیل آقای غزنویان، خانم مهناز پراکند نیز به دفاع از موکل خود در برابر اتهامات مطرح شده، پرداخت.

وی 19 بهمن ماه سال گذشته در پارک ملت قزوین بازداشت و روانه ی زندان شده و به قید وثیقه ی 20 میلیون تومانی آزاد شده بود اما در حالی که روز دوشنبه 16 فروردین ماه به همراه وکیل خود، خانم پراکند، برای پیگیری وضعیت پرونده مراجعه کرده بودند؛ با افزایش قرار وثیقه مواجه شد و به دلیل عدم توانایی در تامین آن مجددا روانه ی زندان چوبین‌در قزوین شد. وی در تاریخ 25 فروردین ماه، با تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

خانم پراکند دلیل تشدید وثیقه را طرح اتهامات جدید آقای غزنویان عنوان کرده بود.

محمد غزنویان دانش آموخته ی علوم سیاسی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس است که تاکنون مقالات بسیاری از وی در حوزه ی فرهنگ و اجتماع در رسانه های مختلف به چاپ رسیده و در حال حاضر مدیر و مدرس یک مدرسه در محله هادی آباد قزوین است که به کشف و پرورش استعدادهای کودکان کار و خیابان می پردازد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours