دادگاه مریم ضیاء برگزار شد

17 تیر 1389

یکشنبه ۱۳ تیرماه مریم ضیاء فعال حقوق کودکان و زنان، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب فراخوانده شد و علیرغم اینکه نماینده دادستان حضور نداشت، دادگاه تشکیل شد. این فعال کودکان و زنان بر مبنای ماده ۵۰۰ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» مورد محاکمه قرار گرفت.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، رفتارهای قاضی مقیسه ای، همانند بازجویان وزارت اطلاعات با داد و فریاد و تهدید و توهین همراه بوده و خطاب به مریم ضیاء گفته است: «تو منافقی و باید اعدام می شدی.»

بر اساس این گزارش، مریم ضیاء در اثر شکنجه‌های روحی که در طی مدت بازداشت با آن مواجه بوده دچار ناراحتی جسمی شده است و تحت درمان پزشکان متخصص است. و با وجود گذشت مدت نسبتا طولانی، وضعیت و شرایط جسمی او هنوز بهبود نیافته است.

لازم به یادآوری است ضیاء که از فعالان حقوق کودکان و زنان است در تاریخ ۱۰ دی ماه با حضور مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد و ۲ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شکنجه های روحی بازجویان وزارت اطلاعات بود.

علیرغم گرفتن وثیقه او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند. مریم ضیاء در اعتراض به ممانعت از آزادیش و ادامه فشارها اقدام به اعتصاب غذا کرد و ۱۳ روز در اعتصاب غذا بسر برد تا اینکه در ۹ فروردین ماه بطور موقت آزاد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours