بان کی مور: سیاستمداران برای سلامت و برابری جنسیتی برنامه‌ریزی کنند

31 تیر 1389

ایلنا: تهران 17 تیر 1389 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد )— دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت، 11 ژوئیه 2010 برابر با 20 تیر ماه 1389 ضمن اعلام اینکه در سال جاری میلادی 60 کشور جهان در حال جمع آوری داده ها وسرشماری به عنوان بخش فرآیند آمارگیری 2010 هستند گفت دسترسی به داده ها، بخش سازنده حکومت مطلوب، شفافیت و پاسخگویی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پیام بان کی مون که در مراسم روز جهانی جمعیت قرائت شد، آمده است سرشماری تنها عملیات آماری است که کل جمعیت را در تمامی نقاط جهان پوشش می‌دهد. صندوق جمعیت ملل متحد شریک و حامی این تلاش عظیم در بسیاری از نقاط گیتی است.

وی می گوید آمار جمعیتی به رهبران و سیاست گذاران کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه در باره سیاست‌ها و برنامه‌ها برای کاهش فقر و گرسنگی، پیشرفت آموزش، سلامت و برابری جنسیتی اتخاذ شود. دبیر کل می گوید داده های قابل اطمینان برای پاسخ به بحران های انسانی نیاز است.

وی ضمن اشاره به موضوع امسال روز جهانی جمعیت یعنی ” همه به شمار می آیند” گفت: به شمار آمدن یعنی مشاهده شدن و این امر به ویژه برای زنان و دختران جوان اهمیت دارد.تنها با در نظر گرفتن نیازهای تمامی زنان و مردان، دختران و پسران می توانیم به آرمان های توسعه هزاره دستیابیم و ارزش های مشترک سازمان ملل متحد را به پیش ببریم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours