زیبایی‌نژاد در برنامه «دیروز، امروز، فردا»: نارضایتی جنسی علت %40 طلاق‌ها

29 تیر 1389

خبرنامه دانشجویان ایران: شب گذشته در برنامه “دیروز، امروز، فردا” شاهد بحثهای جالب در خصوص فرهنگ و تاثیرات محصولات و غربی بر جامعه بودیم که تقریبا به مناظره ای میان دکترحسن عباسی و حجت الاسلام زیبایی نژاد تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»،مسئول دفتر مطالعات زنان در پاسخ به سوال یامین‌پور در خصوص موضوع برنامه که راجع به انحرافات جنسی و تاثیر آن بر افزایش طلاق وبرحیای اجتماعی و ارتباط آن با محصولات غربی بود، پاسخ داد: بسیاری از طلاقها ناشی از نارضایتی جنسی است زیرا زنان و مردان مدلهای
جذاب تری از روابط جنسی را در سریالهای زیرزمینی و سریالهای چند ده قسمتی آمریکایی میبینند و این آغازی است بر یک افتراق و جدایی میان همسران.

زیبایی نژاد همچنین در تعریف رضایتمندی جنسی افزودند آستانه رضایتمندی جنسی یک خط فرضی است که اگر افراد در بالای این سطح با هم ارتباط برقرار کنند به رضایتمندی میرسند و آموزه های دینی ما سعی در پایین نگه داشتن این خط فرضی دارند تا افراد بتوانند با برقراری ارتباطات متعارف و شرعی بتوانند به رضایتمندی جنسی برسند .

خلاصه سخنان زیبایی نژاد

مردها در مواجهه به انواع مختلف خانمها با آرایش و جذابیت های متفاوت و مقایسه ی آنها با همسران خود احساس نارضایتی میکنند.و این یک حس ناخوداگاه در میان آنها ست.

دیدن چهره ها ی گزیده شده با گریمهای متفاوت در تلویزیون و مشاهده ارتباطات گوناگون در سریالها باعث بالا رفتن سطح توقع جنسی آنان میشود.

رضایتمندی مانند یک معادله است که در یک طرف آن رضایتمندی و طرف دیگر آن انتظار جنسی است و این دو با هم ارتباط معکوس دارند.

کاری که محصولات غربی میکنند این است که سطح توقع جنسی را بالا میبرند، لذا ما شاهد روابط جنسی غیر متعارف با همسران و یا حتی با زنان دیگر و به جود آمدن اشکال جدید از روابط( سکس با محارم و حیوانات و سکس های ضربدری….)

در جامعه ی غربی به دلیل بالا رفتن سطح توقعات جنسی است که خوشبختانه در جامعه ی ایرانی ما کمتر شاهد این گونه روابط هستیم.

آنچه که شبکه های ماهواره ای و اینترنتی دنبال میکنند عادی سازی روابط جنسی نامتعارف هستند که این باعث پایین آمدن سطح رضایتمندی جنسی می شود.

طبق آمار غیر رسمی حدود 40 % طلاقها در کشور به سسب عدم رضایتمندی جنسی می باشد و این معضل رو به افزایش است.

در صدا و سیما حساسیت زیادی نسبت به حجاب بازیگران وجود دارد، اما از تاثیرات منفی که ارتباطات نامتعارف و رعایت نکردن حریم ها در سریالهابر جامعه دارند، غافل مانده اند.

زیبایی نژاد در جواب سوال مجری در خصوص اینکه شبکه های ماهواره ای به سانسور فیلمها روی آوردند آیا این موضوع تاثیرهم دارد گفت: از دو جهت باید به این موضوع نگاه کرد اول انکه آنها به دنبال جذب مخاطب هستند لذا باید تا حدودی سطح توقعات مخاطب را برطرف کنند تا وببینندگان با انها همراه شوند.و میدانند که برای جذب مخاطب انبوه باید به خاسته های انان توجه کنند.جهت دوم اینکه این سریالها جذابیت های لازم را ایجاد میکنند و مخاطب را با خود تا لحظه برقراری ارتباط و انجا فیلم را قطع میکنند و اداممه کاررا به قوه تخیل بیننده واگذار میکنند.

یامین پور با طرح سوال دیگر پرداخت مبنی بر آنکه در جواب زوجهای جوان در خصوص دیدن این محصولات میگویند که برای گرمتر شدن ارتباطات جنسی خود به تماشای این فیلمها میپردازند چه باید گفت؟

حسن عباسی در این خصوص توضیح داد: که برخی وقایع مانند طلاق و مقوله ای که جدیدا باب شده به نام طلاق عاطفی دلایل و علل مختلفی دارد و نمیتوان گفت که صرفا به دلیل تماشای این محصولات به وجود می آید.

حسن عباسی به نکات زیر نیز اشاره داشت:

فیلمی مانند لاست بر اساس فلسفه لیبرالیسمی ساخته میشود برای جامعه ی جهانی و اتفاقا مورد استقبال نیز قرار میگیرد و در ایران نیز بسیاری از جوانان این فیلم را تماشا کردند و آنها در این فیلم به دنبال ایجاد جامعه
جهانی می باشند.

تلویزیون راشا تودی(روسیه امروز) در رابطه با وب سایتهای مستهجن در جهان میگوید: حدود 25 میلیون وب سایت وجو دارد که اکثر آنها نیز آمریکایی هستند و سوالی که اینجا پیش می آید آن است که اینهایی که میگویند در ایران و کشورهای مسلمان با وجود حجاب حرص و طمع افزایش می یابد، چطور است در جامعه آمریکایی که انواع زنان با پوششهای اندک در جامعه هستند نیاز به این همه سایت های مستهجن وجود دارد و حرص و ولع آنان نه تنها کم نشده است بلکه بیشتر نیز شده.در واقع به ازای هر 14 آمریکایی 1 وب سایت مستهجن وجود دارد.

برخی جوامع به دنبال آن هستند که با آزاد کردن و توزیع بی محابای این آثار در جامعه انسانها را از آن سیراب کنند در صورتی که مساله نفسانیات سیری ناپذیرند و این یک سنت الهی است.نکته دیگر اینکه در قرآن خداوند میگوید ما آنانی که گفتند ایمان آوردیم را رها نمیکنیم بلکه یا بلاها و مشکلات آنان را می آزماییم.

جامعه در شرایط گلخانه ای رشد نمیکند و به تعالی نمیرسد برای رسیدن به تعالی باید موانع و نفسانیات را پشت سر گذاریم و بالا رویم. درتحقق این عقاید اسلام که زمینه های رشد باید در جامعه وجود داشته باشد و باید منکرات را از سطح جامعه برداریم اما در برخورد با محصولات و هجمه های حداقلی دشمن ما نمیتوانیم جامعه را گلخانه ای کینم.

در این فضای جهانی ما جوانانی داریم که در عین وجود این محصولات و تاثیرات آن باز رو به معنویت می آورند و 3 روز در مساجد به اعتکاف می پردازند.

مواردی از قبیل سکس با حیوانات و غیره مختص به این دوران نیست و در اشعار مربوط به 700 سال پیش هم آمده ولی در جامعه ی ما عمومیت ندارد .حیا در جامعه ی ما با وجودتبلیغات شدید بازهم در حد مطلوب وجود دارد.

مردم انقلابی ما برای رسیدن به تعالی باید مموانع و پشته های نفس را کنار بزنند و در این راه این محصولات تاثیر چندانی ندارند که بخواهند ضربه بزنند در حالی که بنده تاثیرات سو این فیلمها را انکار نمیکنم.همانطور که ما در جنگ سخت کشته و زخمی و اسیر دادیم در عرصه جنگ نرم نیز تلفات خواهیم داد.

ما در ایران جوانانی داریم که در حوزه های انتظامی و فرهنگی بیشترین ارتباط را با این محصولات دارند اما شاهد کمترین تاثیر در انان هستیم و این نشانه یواکسینه بودن انان است.

حسن عباسی با اشاره به جوان ایرانی و مثال هایی چون زوج هایی که مهریه خانم سفر مشهد و یا آزادی زندانیان است تأکید داشت اگر معضل سربازی را برای آقایان چند سال مرتفع کنیم سطح مشکلات پایین می آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد ما در جنگ سخت تعداد زیادی شهید، مجروح و اسیر داده‌ایم، اظهار داشت: امروز هم در جنگ نرم تلفات و مجروح خواهیم داشت اما در همین فضای اینترنت و سریال‌ها بعضی از دختر و پسرها را می‌بینید طوری واکسینه شده‌اند که کمترین تأثیری را نخواهند پذیرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours