جهان نیوز: اقدامات ضد ارزشی در مراسم عفاف و حجاب

30 تیر 1389

مراسم حجاب و عفاف در سالن همایش‌های صدا و سیما که قرار بود در راستای گسترش فرهنگ حجاب و ترویج عفاف در جامعه برگزار شود به محفل نمایش برخی مدلهای آرایش زنانه و ترویج ابتذال تبدیل شد.

به گزارش آتی نیوز، مراسم جشنواره بزرگداشت روز عفاف و حجاب و تجلیل از بانوان کارآفرین نمونه کشوری روز یکشنبه 20 تیر ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

بر اساس انتظار می‌بایست مراسم مذکور چه در برنامه‌ها و چه در ظاهر منطبق با هویت ایرانی اسلامی و در راستای گسترش فرهنگ عفاف باشد اما آنچه در مراسم گذشت غیر از این حکایت می‌کند.

یک منبع آگاه در این باره به آتی نیوز گفت: مراسم مذکور تحت عنوان تجلیل از کارآفرینان نمونه زن آرایشگر و پیرایشگر برپا شد در حالیکه در همایش، بسیاری از زنان با سر وضع نامناسب و حتی در برخی موارد بدحجاب به مراسم آمده بودند.

در این مراسم همچنین فردی از ترکیه به عنوان سخنران با کراوات آنهم در کشور اسلامی ایران و در مراسم حجاب! به سخنرانی مدههای و انواع لباس‌های کشورهای اسلامی پرداخته بود و بر اساس مشاهدات عینی یکی از زنان متولی برنامه به نام ژاله خدایار با این سخنران در حاشیه همایش دست داده است.

این منبع خبری تاکید کرد هم چنین محمود شهریاری با انجام برخی حرکات سبک برای اجرای این برنامه دعوت شده بود.

نکته قابل تامل اینکه در انتهای این همایش که به اسم عفاف حجاب برگزار شده بود نشریه‌ای به شرکت کنندگان داده شد که در آن مدلهای مساله دار لباس زنانه و الگوهای ضد ارزشی نیز دیده می‌شد.

گفتنی است اساسا معلوم نیست متولی مراسم مذکور کی و کجاست. در این میان فقط به عنوان ” موسسه آموزشی مراقبت های پوستی ” برخورد کردیم که حتی در صورت واقعیت داشتن – که البته خیلی بعید است – باید پرسید محتوای چنین برنامه‌ای چه سنخیتی با این عنوان دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours