بازداشت همسر محمد مصطفایی و احضار مجدد وی / تأیید حکم مهدیه گلرو در دادگاه تجدیدنظر

3 مرداد 1389

بازداشت همسر محمد مصطفایی و احضار مجدد وی

رهانا: روز گذشته بعد از احضار محمد مصطفایی به دادسرای امنیت و چهار ساعت بازجویی، بعد از ظهر ماموران امنیتی با حکم جلب به دفتر وی رفتند که ایشان در دفتر کار خود حضور نداشتند.

شب گذشته ساعت ۱۱ همسر محمد مصطفایی (فرشته حلیمی) به همراه برادرش (فرهاد حلیمی) در نزدیکی دفتر مصطفایی در حالی که برای برداشتن ماشین وی رفته بودند بازداشت شدند، اگر تا آنان ۲۴ ساعت آزاد نشوند محمد مصطفایی باید برای پیگیری وضعیت آنان به زندان اوین مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار رهانا، پس از آن‌که روز شنبه، طی احضاریه‌یی کتبی محمد مصطفایی به دادسرای زندان اوین فرا خوانده شد و در آن‌جا در مورد شماره‌ حسابی که برای آزادی یکی از نوجوانان محکوم به اعدام اعلام کرده بود، مورد بازخواست قرار گرفته بود، پس از حدود یک ساعت به محل کارش بازگشت.

اما پس از آن باز هم به صورت تلفنی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار شد.

از دلایل بازداشت همسر وی تا این لحظه اطلاعی در دست نیست.

محمد مصطفایی وکالت تعداد زیادی از نوجوانان محکوم به اعدام را بر عهده داشته است و تا کنون برای آزادی آن‌ها به همراه فعالان حقوق کودک، گام‌ها موثری برداشته است.

تأیید حکم مهدیه گلرو در دادگاه تجدیدنظر

رهانا: حکم دو سال زندان مهدیه گلرو فعال دانشجویی در حالی تأیید می‌شود که وی در دادگاه بدوی که در شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پورعباس برگزار شده بود به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شده بود.

به گزارش خبرنگار رهانا،‌ تنها چهار ماه از حکم دادگاه مهدیه گلرو کاسته شده است. همچنین سرنوشت حکم یک سال تعلیقی این فعال دانشجویی که یک روز قبل از بازداشت به وی ابلاغ شده بوده مشخص نشده است.

مهدیه گلرو در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۸۸ همراه همسرش وحید لعلی‌پور در منزل بازداشت شد. همسر وی در حالی بازداشت شد که هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت.

گلرو هم اکنون در بند عمومی زنان زندان اوین به سر می‌برد. در صورت اجرای حکم تعلیقی وی، مدت زمان زندان این فعال دانشجویی سه سال خواهد بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours