دیدار اعضای ائتلاف اسلامی زنان با فاطمه طباطبایی: مهم ترین دستاورد ائتلاف اسلامی زنان، عدم تصویب بندهای 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در مجلس

4 مرداد 1389

جرس: فاطمه طباطبایی با اشاره به حادثه 14 خرداد، با بیان این که بی شک همگان اجازه اظهار نظر و انتقاد دارند را دارند، اما اینکه گروهی فکر کنند حرف خود را با چنین شیوه هایی بیان کنند، درست نیست گفت: نگران کننده تر اینکه، عده ای بنا دارند از جوان ها اینگونه سوء استفاده کنند.

بر اساس گزارش رسیده به جرس، اعضای ائتلاف اسلامی زنان روز گذشته با دکتر فاطمه طباطبایی، عروس آیت الله خمینی، دیدار و گفتگو کردند.

دکتر فاطمه طباطبایی نیز در با اشاره به ضرورت توجه به انسان و نیازهای او درجامعه، خاطر نشان کرد: وجود فرهنگ اتئلاف، تفاهم و گفت و گو درهر جامعه بسیار مهم ومطلوب است.

وی با انتقاد به از بین رفتن اعتمادها و عادی شدن ادبیاتی که در شان ما نیست، بر ضرورت تلاش در جهت ارتقای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

دکتر طباطبایی با اشاره به تلخی حادثه 14 خرداد، یادآور شد که البته همگان اجازه اظهار نظر و انتقاد دارند، اما اینکه گروهی فکر کنند حرف خود را با چنین شیوه هایی بیان کنند، درست نیست و نگران کننده تر اینکه عده ای بنا دارند از جوان ها اینگونه سوء استفاده کنند.

وی متذکر شد این اتفاقات در حالی رخ می دهد که شخصیت های بزرگ انقلاب و کسانی که برای استقرار جمهوری اسلامی زحمات بسیاری متحمل شده اند، هنوز هستند و در صحنه حضور دارند.

طباطبایی تاکید کرد که اتصال انسان به حقیقت، موجب آرامش انسان می شود، هر چند در کوران حوادث باشد. چنانچه امام در میان طوفان های دوران انقلاب آرام بودند. همچنین دوری از حقیقت موجب اضطراب و تزلزل می شود، هر چند که بر سر قدرت و مکنت باشد.

در این دیدار که به مناسبت اعیاد شعبانیه در محل پژوهشکده امام خمینی صورت گرفت، دکتر معصومه ابتکار ضمن ارایه گزارشی از اهداف و انگیزه های تشکیل این ائتلاف به تشریح فعالیت های آن طی سه سال گذشته پرداخت.

ابتکار خاطرنشان کرد: ائتلاف اسلامی زنان متشکل از طیف های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب کشور، معتقد است علاوه بر تلاش برای استیفای حقوق زنان که یکی از مشترکات این جمع است، می تواند در جهت بهبود و ارتقاء وضعیت کلی جامعه و رفع مشکلات و ایجاد فضای همدلی و تلاش کمک کند.

اعضای شرکت کننده، هتک حرمت بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی، به خصوص حجت الاسلام سید حسن خمینی را در جریان مراسم 14 خرداد محکوم کردند.

از جمله خانم بدرالسادات میرموسوی از طیف اصلاح طلب این ائتلاف، با اشاره به اتفاقات رخ داده در مرقد امام یادآور شد که نگه نداشتن حرمت مرقد و بیت امام در سالروز رحلت ایشان شاید تلخ ترین حادثه در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است.

خانم زهرا ایل شاهی نیز از طیف اصولگرا با اشاره به اتفاقات رخ داده تاکید کرد که تفکر اصولگرایی در کشور تفکری اصیل است و نباید بگذاریم از این تفکر در مسیر تشتت میان آحاد ملت سوء استفاده شود.

خانم فرشته ولی مراد دبیر ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به ریشه های تشکیل این ائتلاف، گفت: همه خانم هایی که به نوعی پس از پیروزی انقلاب در زمینه های مختلف فعال بوده اند به این موضوع فکر می کردند که برای حل مشکلات، زنان فارغ از جناح بندی های سیاسی، باید در کنار هم قرار گیرند. مثلا در برنامه های تلویزیونی زنان اهل قلم در سال 82 و سپس در برنامه اردیبهشت در سال 86 این موضوع خود را نشان داد. در جنبه عملی این اتفاق، در جریان مخالفت با لایحه خانواده و طرح موضوع سهمیه 30 درصدی زنان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. این موضوعات همچنان در دستور کار اتئلاف قرار دارد.

خانم اشرف گرامی زادگان در مورد مهم ترین دستاورد این ائتلاف که عدم تصویب بندهای 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی بود، توضیح داد.

وی تصریح کرد در سال 1380 قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که چنانچه به طور کامل اجرا می شد، اینک مشکلاتی فعلی در زمینه حقوق شهروندی را به این گستردگی نداشتیم.

در این جلسه همچنین آسیب هایی که در فراز و نشیب های اجتماعی بر زنان تحمیل شده است مورد گفت و گو قرار گرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours