عدم رضایت جنسی عامل اصلی گرایش به مواد مخدر

11 مرداد 1389

ایسنا :مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تحقیق صورت گرفته در میان جمعی از معتادان اعلام کرد: نتایج حاصل از این تحقیق حاکیست، یکی از عوامل اصلی در گرایش افراد متاهل به مصرف مواد مخدر و محرک عدم رضایت جنسی است که همین امر پیش زمینه بروز اعتیاد آن‌ها را فراهم کرده بود.

صرامی در تشریح نقش مشکلات جنسی در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر و محرک، افزود: با توجه به اینکه حجم اطلاع رسانی در مورد نقش مصرف مواد محرک و مخدر در تقویت میل جنسی از طریق تبلیغات و سایت‌های اینترنتی طی سال‌های ۸۳ تا ۸۶ افزایش یافت، همین امر باعث افزایش میزان مصرف مواد در این سال‌ها شد.

وی با انتقاد از این امر که این تبلیغات ناخودآگاه این باور غلط را ارائه می‌کنند که مصرف مواد مخدر و محرک در روند تقویت قوای جنسی تاثیرگذار است، اظهار کرد: به عنوان مثال در حالی که مصرف محرک شیشه در سال۸۳ معادل صفر درصد بود، این رقم در سال ۸۶ به ۶/۳ درصد افزایش یافت، لذا طبیعی است که مصرف شیشه با حجم تبلیغات صورت گرفته در این سال‌ها در گرایش افراد به مصرف مواد محرک و مخدر موثر بوده است.

مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر و محرک هر چند می‌تواند در برخی از افراد به صورت کوتاه مدت تاثیراتی در پی داشته باشد، عنوان کرد: باید توجه داشت که مصرف موادمخدر و محرک به منظور تحریک و تقویت میل جنسی در درازمدت باعث ایجاد اختلال در مسایل جنسی می‌شود.

صرامی با اشاره به نگرش‌ها و باورهای غلطی که می‌تواند باعث شکل‌گیری رفتارهای اعتیاد آمیز در میان اقشار نوجوان و جوان شود، تصریح کرد: تحقیق صورت گرفته در میان جمعی از معتادان نشان می‌دهد که یکی از عوامل اصلی در گرایش افراد متاهل به مواد مخدر و محرک، عدم رضایت جنسی است که همین امر پیش زمینه بروز اعتیاد افراد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف طی سال‌های ۸۳ تا ۸۶ که مصرف مواد محرک در کشور جایگاه خود را بدست آورد، خاطرنشان کرد: این موضوع در فریب فرهنگی جوانان برای تقویت قوای جنسی بی‌تاثیر نبوده است. مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان از دستگاه‌های آموزشی کشور خواست تا با رعایت موازین شرعی و اخلاقی، اما بدون اغراق، نسبت به آگاه سازی مستمر و آرام نوجوانان و جوانان اقدام کنند تا آنها نسبت به خسارت‌های ناشی از باورهای غلط در حوزه مشکلات جنسی آگاهی یابند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours