محکومیت ٣٠ ماه حبس تعزیری برای هنگامه سلوکی / انتقال فاطمه ضیایی، شبنم و فرزاد مددزاده به زندان رجایی شهر / آزادی عذرا (راشین) قاضی میرسعید / محکومیت بیتا صمیمی زاد به ۵ سال حبس تعلیقی

11 مرداد 1389

انتقال فاطمه ضیایی، شبنم و فرزاد مددزاده به زندان رجایی شهر

شبنم مددزاده، نایب رئیس شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و دبیر سیاسی انجمن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۳۸۷ به همراه برادرش فرزاد مددزاده بازداشت شده است، از بند زنان زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، مددزاده و بردارش در تاریخ ۲۰ بهمن ۸۸ به اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شده بودند که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شده بود و انتقال آن‌ها به زندان رجایی‌شهر در پی اجرا کردن حکم تبعید آن‌ها صورت گرفته است.

شبنم مددزاده، پس از بازداشت به بند ۲۰۹ منتقل شد و به مدت ۳ ماه در سلول انفرادی به سر برد و پس از ۷ ماه بازداشت در بند ۲۰۹ به قرنطینه متادون و بند عمومی نسوان انتقال یافت.

فاطمه ضیایی نیز از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات است که به دو سال زندان محکوم شده است و به همراه شبنم و فرزاد مددزاده به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

وی به اتهام «همکاری با سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شده است.

حکم ٣٠ ماه حبس تعزیری برای هنگامه سلوکی از بازداشت شدگان روز عاشورا

رهانا: هنگامه سلوکی فعال مدنی و از بازداشت داشت شدگان روز عاشورا که به دوسال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است، مدتی را در بند ٢٠٩ زندان اوین گذرانده و پیش از سال ١٣٨٩ با تبدیل قراربازداشت به وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

به گزارش خبرنگار رهانا، دوسال از ٣٠ ماه حبس تعزیری سلوکی به اتهام «تبانی و تجمع» ‬ و شش ماه از آن به اتهام «تبلیغ علیه نظام‬» بوده است.

یکی از مستندات حکم او در دادگاه، «ارسال اس ام اس گسترده و فراخوان برای تجمعات» بوده‬ است. این در حالی است که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی شرکت در تجمعات به شرطی که مخل مبانی اسلام و بدون حمله اسلحه باشد، آزاد است. اما سلوکی به اتهام این مساله به حبس و زندن محکوم شده است.

در روز ششم دی ماه سال گذشته مصادف با روز عاشورا بسیاری از معترضان به نتایج انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند. در این روز صدها نفر توسط ماموران امنیتی بازداشت و روانه زندان‌ها شدند.

بسیاری از بازداشت شدگان در این روز با اتهام‌های سنگینی همچون محاربه روبرو شده و بسیاری نیز حکم‌های سنگین زندان دریافت کرده‌اند.

بیتا صمیمی زاد به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد

دانشجونیوز: بیتا صمیمی زاد دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک تهران و از فعالین چپ دانشجویی به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز، بیتا صمیمی زاد روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

این دانشجو در تیر ماه سال ۸۸ نیز به مدت ۲ هفته بازداشت شده بود که با قرار وثیقه آزاد شد.

پیش از آن نیز بیتا صمیمی زاد در دی ماه ۱۳۸۶ در هجمه سنگین نیروهای امنیتی به دانشجویان چپ بازداشت شده و حدود ۵۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده و با وثیقه ی ۸۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

عذرا (راشین) قاضی میرسعید آزاد شد

عذرا (راشین) قاضی میرسعید، از بازداشت شده‌گان روز ۳۰ خرداد ماه و پس از انتخابات بحث برانگیز ایران، که به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، وی به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین» و «همکاری با این سازمان» به ۳ سال حبس قطعی محکوم شده بود.

یک سال از سه سال محکومیت این زندانی سیاسی، عفو خورده و ۲ سال برای او باقی مانده بود که وی پس از گذراندن نیمی از آن، امروز از زندان آزاد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours