سالشمار زنان موسیقی ایران، منتشر می‌شود

14 اردیبهشت 1387

سالشمار زنان موسیقی ایران شامل تاریخچه کوتاهی از زنان بزرگ موسیقی ایران از اسطوره تا امروز ، تا سال 88 منتشر می‌شود. خبرگزاری میراث فرهنگی_فرهنگ وهنر_ تاریخچه زنان موسیقی ایرانی که قرار بود در قالب دایره المعارف منتشر شود، فعلا در شکل سالنامه زنان موسیقی ایران منتشر می شود.

“نیکو یوسفی”، نوازنده تار و گردآورنده این کتاب در گفت و گو با میراث خبر گفت:« حدود 12سال پیش تدوین دایره‌المعارف زنان موسیقی ایران را آغاز کردم اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که ممکن است این کار با ایرادهایی همراه باشد، تصمیم گرفتم خلاصه‌ای از این اطلاعات به صورت سالشمار موسیقی زنان ایران منتشر شود و پس از اینکه بازخوردها و خطاهای آن مشخص شد، در قالب دایره المعارف منتشر شود.»

به گفته یوسفی، زنان این کتاب از اسطوره تا امروز را شامل می شود، اما بررسی زنان معاصر مرز سنی مشخصی دارد که به تاریخچه و زندگی زنان موسیقی ایران و شیوه های خاص هنر آنها خواهد پرداخت. نوازنده تار و گردآورنده این کتاب با بیان اینکه برای انجام این کار منابع دقیقی در دسترس نیست، به CHN گفت:« کتاب ها و منابع متعددی برای تدوین این دایره‌المعارف مورد استفاده قرار گرفته است، اما برای هنرمندان معاصر از مجله‌های قدیمی و منابع شفاهی موجود استفاده شده است.»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours