مریم مجتهدزاده، : از طرح کتب جامع حقوق زن در اسلام می توان در اصلاح قوانین استفاده کرد

18 مرداد 1389

خبرگزاری آریا: مجموعه کتاب‌های نظام جامع حقوق زن در اسلام با حضور رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا،‌ مراسم معرفی طرح “مجموعه کتاب‌های نظام جامع حقوق زن در اسلام ” عصر امروز با حضور مریم مجتهدازده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌ محمود حکمت‌نیا، مجری این طرح و فاطمه بداغی مشاور حقوقی رئیس‌جمهوری در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم محمود حکمت‌نیا مجری طرح “مجموعه کتاب‌های نظام جامع حقوق زن در اسلام ” در پاسخ به پرسش مریم مجتهدزاده، رئیس مرکر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر اینکه آیا در این طرح،‌ قوانین مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است، گفت:‌ از این طرح می‌توان برای بازنگری و اصلاح قوانین حقوقی زن در اسلام استفاده کرد ولی طرح “مجموعه کتاب‌های نظام جامع حقوق زن در اسلام ” با هدف بازنگری قوانین، اجرا نشده است.
حکمت‌نیا افزود:‌ این طرح نگاهی ویژه به مسئولیت‌های دولت در حوزه سیاستگذاری،‌ تقنین،‌ اجرا و نگرش به حقوق زنان داشته است.

مجری طرح “مجموعه کتاب‌های نظام جامع حقوق زن در اسلام ” در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در تدوین این نظام حقوقی از فرقه‌های مذاهب دیگر استفاده شده است یا خیر،‌ گفت: در اجرای این طرح از قوانین فرقه‌های مذاهب دیگر استفاده نشده ولی از روش‌های سایر مکاتب استفاده شده است.

حکمت‌نیا اظهار داشت:‌ در اجرای این طرح از دیدگاه‌های اومانیستی،‌ فمینیستی و دیدگاه‌های فلسفی در خصوص زنان و خانواده استفاده شده است چرا که بیان این‌گونه مباحث در حوزه زنان در مقایسه با حقوق زنان در اسلام بسیار تأثیرگذار است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours