بیش از 3 هزار خبرنگار زن در عرصه خبر فعال هستند

19 مرداد 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه بر اساس آنچه تا کنون شناسایی شده اظهار داشت : 3 هزار و 758 نفر خبرنگار زن در عرصه خبر و خبر رسانی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایونا ، محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرگزاری زنان ایران در خصوص روز خبرنگار گفت: خبرنگاران برای ما برجسته ترین انسان های رسالت مدار جامعه هستند که علمدار آگاهی بخشی و پیش قراولان جبهه دانایی و آگاهی و روشنگری هستند.

وی افزود: روند مطبوعات و رسانه ها را در کشورمان بعد از یک وقفه طولانی مثبت ارزیابی می کنم، چراکه همگرایی میان خبرنگاران، رسانه ها و مخاطبان رسانه ها بیشتر از گذشته است و یک نوع اعتماد عمومی در حال شکل گیری است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درخصوص تعداد خبرنگاران زن گفت: بر اساس آنچه تا کنون شناسایی شده خبرنگاران زن حدود 3 هزار و 758 نفر و خبرنگاران مرد نیز حدود 5 هزار و 16 نفر هستند.

رامین ضمن بیان اینکه زنان همگی خبرنگاران جامعه هستند خاطر نشان کرد: خبرنگاران زن کار خود را به خوبی در عرصه خبر و خبررسانی انجام داده اند و این روزها شاهد هر چه بیشتر شدن حضور زنان در این عرصه هستیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه برخی زنان در برخی حوزه ها قوی تر از مردان عمل می کنند تصریح کرد: این موضوع بستگی به نوع خبر دارد و اگر اخبار مورد نظر با اخلاق و عواطف انسانی سر و کار داشته باشد زنان در آنها بهتر از مردان موثر واقع می شوند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که در برخی حوزه ها نیز خبرنگاران مرد عملکرد بهتری از خود نشان می دهند ، به عنوان مثال در برخی اخبار حوادث که خشن ترین توصیفات و آسیب های اجتماعی را در بر می گیرد و بر عواطف انسانی و روحیات حساس صدمه وارد می کند خبرنگاران مرد بهتر ظاهر می شوند.

رامین در بین سخنانش مواردی را هم استثنا قرار داد و گفت: البته این موارد شامل تمامی مردان و یا زنان خبرنگار نمی شود چرا که هر فردی روحیه خاص خود را دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours