زن فردا با اخبار ورزشی زنان

18 مرداد 1389

تیم فوتبال دختران ایران عازم سنگاپور شد

تیم فوتبال دختران نوجوان (کمتر از ۱۵ سال) صبح امروز با ۱۸ بازیکن راهی کشورسنگاپور شد . اسامی بازیکنان اعزامی تیم فوتبال دختران ایران عبارتند از:

زهرا کوراوند، آزیتا ملمولی تارازی ازخوزستان، مهدیه آمیغی ازکرمان، کوثرکمالی، فاطمه افکن نژاد از مازندران، بهناز طاهرخانی از قزوین، شهین افلاکی فارس ، مریم نامی از ایلام، هانیه میرزایی از کرمانشاه، فاطمه اردستانی، یاسمن پاکجو، آیناز فلاح و فاطمه خلج از تهران، فاطمه عادلی از اصفهان، نسترن مرادلو از زنجان، یاسمن فرمانی از اردبیل، سرشین کمانگیر از کردستان، مقرب زاد حسینعلی از گیلان . سرمربیگری این تیم را شهرزاد مظفر برعهده دارد.

تیم فوتبال دختران ایران از ۱۸مرداد تا ۴ شهریور درنخستین دوره رقابتهای المپیک سنگاپورشرکت خواهد کرد. تیم کشورمان در گروه اول این رقابتها با تیم های ترکیه (نماینده قاره اروپا) و گینه نو(نماینده قاره اقیانوسیه) همگروه است و دیدار افتتاحیه مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان سنگاپور را روز ۲۳ مرداد مقابل ترکیه برگزار خواهد کرد.

درگروه دوم نیز تیم های ترینیداد توباگو از آمریکای شمالی و مرکزی ، گینه استوایی از قاره آفریقا و شیلی نماینده آمریکای جنوبی با یکدیگرهمگروه هستند.

تیم فوتبال دختران ایران روز ۲۶ مرداد در دومین دیدارخود به مصاف تیم گینه نو نماینده قاره اقیانوسیه خواهد رفت.

مسابقات فوتبال دختران المپیک نوجوانان (رده سنی ۱۵ سال) در دو وقت ۴۰ دقیقه ای در ابعاد زمین استاندارد فوتبال برگزار می شود.

اردوی تدارکاتی تیم فوتسال بانوان ایران در تهران آغاز شد.

اردوی تدارکاتی تیم فوتسال بزرگسالان بانوان ایران در حالی در تهران برگزار می شود که فرشته کریمی،بهناز خیاط،نغمه مرادی،سپیده زرین راد،فرزانه توسلی،نسیمه سادات غلامی،لیلا اقبالی،فاطمه ارژنگی و نیلوفر اردلان از هرمزگان،حمیده حمیدی،سهیلا ملمولی ،زهره میثمی،اعظم آخوندی از خوزستان،فاطمه اعتدادی از قزوین،پریا نوروزی از تهران،ژاله قطبی و نسترن مقیمی از مازندران،سمیرا لوینی و فائزه عبادی از همدان،مریم روحانی از گیلان،شادی جعفری از اصفهان،زینب عزیزی از ایلام،مهناز فارسی و سیده طاهره بنی هاشمی از کهکیلویه و بویر احمد،فاطمه صادقی و سمیه مصطفی پور از کردستان نفراتی هستند که ازعصر روز گذشته ۱۷/۵/۸۹ الی ۲۰/۵/۸۹ در کمپ تیم های ملی تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می کنند.

راهیابی نماینده تیم بانوان به دیدار پایانی؛ کسب دو مدال برنز توسط تیم پسران

آخرین روز مسابقات قهرمانی کاراته آسیا با رسیدن یکی از نمایندگان تیم بانوان به دیدار پایانی و کسب دو مدال برنز توسط تیم پسران کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آریا، رقابتهای کاراته قهرمانی جوانان و امید آسیا امروز یکشنبه در هنگ کنگ به اتمام می رسد. در آخرین روز این مسابقات کاراته کاهای رده سنی زیر ۲۱ سال به مصاف رقبای خود رفتند. در وزن ۵۳- کیلوگرم دختران فاطمه چالاکی در دور اول حریف تایوانی را ۱۰ بر ۴ شکست داد. وی در دور دوم ۳ بر یک نماینده چین را از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم خود در دیدار با نماینده ژاپن در وقت قانونی به تساوی رسید و در وقت اضافه با مبارزه ای خوب و اداره مبارزه یک بر صفر به پیروزی رسید و راهی فینال این وزن شد. وی در دیدار نهایی با حریفی از قزاقستان روبرو می شود.

در وزن ۷۸+ پسران علی فداکار در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل حریف ژاپنی شکست خورد و به جدول بازنده ها راه پیدا کرد. او در این مرحله نماینده امارات را ۷ بر صفر شکست داد و مدال برنز این وزن را به خود اختصاص داد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم پسران رضا روشن به دلیل حاضر نشدن حریف عراقی در دور اول برنده اعلام شد اما در دور دوم م۱۰ بر ۵ به حریف اردنی مبارزه را واگذار کرد و راهی جدول بازنده ها شد، وی در مبارزه با حریف قزاقستانی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد تا از دست یابی به مدال برنز باز بماند.

در وزن ۷۸- کیلوگرم پسران پیمان سلطانیان در دور اول ۸ بر صفر تایلند را برد در دور دوم ۶ بر ۳ تایوان را شکست داد و در دور سوم ۴ بر یک به حریف اردنی باخت و راهی جدول بازنده ها شد. وی برای کسب مدال برنز حریفی از ماکائو را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و به مدال برنز رسید.

تیم ملی کاراته ایران در پایان روز سوم این مسابقات با کسب ۱۱ مدال طلا ، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز در صدر جدول توزیع مدالها قرار دارد. ژاپن با ۸ مدال طلا در رده دوم قرار گرفت. ویتنام و مالزی دو مدال طلای کسب کرده اند.

مشکلات ورزشی ووشوی بانوان بهمئی بررسی شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستان ورزش ووشوی بانوان شهرستان بهمئی بررسی شد .

امیری مسئول هیئت ووشوی استان با اشاره به موفقیت های بانوان استان در رشته ووشو ، هدف از برگزاری این نشست را رفع گوشه ای از مشکلات رشته ووشو در شهرستان بهمئی برشمرد.

وی راس برنامه های هیئت ووشوی استان را در آینده ، فقط قهرمانی و پرورش قهرمانان این رشته بیان کرد و افزود: برای توسعه ورزش بانوان ، همکاری مستمر با هیئت ووشو، ضروری است و این هیئت آمادگی لازم جهت حمایت از بانوان شهرستان را دارد.

در پایان این نشست از بانوان موفق شهرستان بهمئی در رشته ووشو تجلیل و به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی به آنان اهدا شد.

با پایان یافتن مرحله گروهی انتخابی تیم ملی بانوان ، چهار بازیکن برتر مشخص شدند

با پایان یافتن مرحله گروهی انتخابی تیم ملی بانوان ، چهار پینگ پنگ باز راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند .

پس از انجام بازی های نزدیک و دیدنی بین ۱۲ بازیکن برتر کشور رده های گروه ها مشخص شد که در گروه یک ندا شهسواری با ۹ امتیاز، محبوبه عمرانی با ۹ امتیاز،پریسا صمدی با ۹ امتیاز، عاطفه کریمی با ۶ امتیاز ، مریم جلالی با ۶ امتیاز و الناز آگین با ۶ امتیاز رده های اول تا ششم را به خود اختصاص دادند. در گروه دوم ، مریم صامت با ۱۰ امتیاز ، مهشید صامت با ۹ امتیاز ، سحر رهنما با ۷ امتیاز، آنا فیاضیان با ۷ امتیاز ، یاسمن یراقچی با ۶ امتیاز و شمین مردای با ۶ امتیاز رده های اول تا ششم را از آن خود کرد ند.

در مرحله نیمه نهایی امروز ، ندا شهسواری با مهشید صامت و مریم صامت با محبوبه عمرانی دیدار خواهند کرد که برنده این دو بازی راهی مرحله فینال می شوند.

برای کسب مقام های پنجم تا هشتم ، پریسا صمدی با آنا فیاضیان و عاطفه کریمی با سحر رهنما به رقابت می پردازند و برای مقام های نهم تا دوازدهم ، مریم جلالی با شمین مرادی و یاسمن یراقچی با الناز آگین به مصاف هم می روند.

گفتنی است سرداوری این رقابت ها را پری مرندی بر عهده دارد.

قهرمانی تیم‌های کبدی بانوان سیستان و بلوچستان

قهرمانی تیم‌های کبدی بانوان منطقه ۵ کشور در کاشمر، صعود گروه کوهنوردی تربیت‌بدنی به تفتان و … از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه ورزشی از سیستان و بلوچستان است .

تیم‌های کبدی نوجوانان و جوانان سیستان و بلوچستان با اقتدار در مسابقات کبدی بانوان منطقه ۵ کشور به مقام قهرمانی دست یافتند.

در این رقابت‌ها که از ۱۰ تا ۱۳ مرداد ماه با حضور پنج استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان به صورت دوره‌ای در کاشمر برگزار شد، سیستان و بلوچستان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به مقام قهرمانی رسیدند.

بانوان کبدی کار سیستان و بلوچستان در هر دو رده سنی، صاحب چهار پیروزی شدند و با کسب حداکثر امتیازات قهرمانی مسابقات را از آن خود کردند.

سیستان و بلو چستان یکی از قطب‌های مهم کبدی کشور محسوب می‌شود.

بانوان ورزشکار گیلانی نایب قهرمان شدند

رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب گیلان گفت: در مسابقات قهرمانی آب‌های خروشان کشور، بانوان گیلانی با کسب ۱۸ امتیاز نایب قهرمان شدند

کریم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رشت با اشاره به نتایج مسابقات قهرمانی آب‌های خروشان بانوان کشور اظهار داشت: این مسابقات با شناسایی نفرات برتر به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها اکرم ملابزرگ، سمیه و سمیرا فلاح‌عسگری از گیلان، پگاه رضوان، مینا ناصری و مریم پورمالکی از خوزستان و منیره نصر، رکسانا رازقیان و شادی کلانتر از اصفهان در رشته‌های آب‌های خروشان و اسلالوم با هم به رقابت پرداختند.

شعبانی اظهار داشت: در رشته آب‌های خروشان قایقرانان شرکت‌کننده هفت کیلومتر را پارو زدند و در نهایت سمیه فلاح‌عسگری از گیلان با ۲۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه اول شد.

وی افزود: پگاه رضوان از خوزستان با ۲۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه و مینا ناصری با ۲۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

به گفته شعبانی در رده‌بندی تیمی نیز ورزشکاران خوزستان با ۱۹ امتیاز قهرمان شدند، تیم گیلان با ۱۸ امتیاز دوم و اصفهان با ۱۲ امتیاز در مکان سوم ایستاد.

رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب گیلان با اشاره به نتایج مسابقات اسلالوم اظهار داشت: در کانوی یک نفره نیز پگاه رضوان از خوزستان با یک دقیقه و ۵۵ ثانیه اول شد، اکرم ملابزرگ از گیلان با دو دقیقه و ۲۳ ثانیه در رده دوم قرار گرفت و رکسانا رازقیان از اصفهان با دو دقیقه و ۲۹ ثانیه در مکان سوم ایستاد.

شعبانی افزود: در کایاک یک‌نفره نیز منیره نصر از اصفهان با یک دقیقه و ۱۱ ثانیه، اکرم ملابزرگ از گیلان با یک دقیقه و ۱۵ ثانیه و مینا ناصری از خوزستان با یک دقیقه و ۲۴ ثانیه در مکان‌های نخست تا سوم ایستادند.

به گفته وی مسابقات قهرمانی آب‌های خروشان و اسلالوم کشور در بخش آقایان نیز از امروز به مدت دو روز در شهرستان منجیل پیگیری می‌شود.

شعبانی گفت: در این مسابقات استان‌های کرمانشاه با چهار ورزشکار مرد، فارس با یک ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن، خوزستان با چهار ورزشکار مرد و چهار ورزشکار زن و خراسان رضوی با دو ورزشکار مرد در این رقابت‌ها حضور یافتند.

رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب گیلان با اشاره به اردوی آماده‌سازی تیم ملی «ب» بادبانی و آپتیمیست در سنگاچین انزلی اظهار داشت: اعضای تیم ملی«ب» بادبانی و آپتیمیست کشورمان دهمین مرحله اردوی آماده سازی خود را از ۱۲ مرداد ماه در بندرانزلی آغاز کردند.

وی افزود: اردوی دهم سیلورهای کشورمان تا اول شهریور ماه امسال در بندرانزلی برگزار می‌شود تا سیلورهای کشورمان آمادگی لازم برای شرکت در بازی‌های آسیایی گوآنگجوی چین را به دست آورند.

به گفته شعبانی ملی‌پوشان تیم «الف» رشته آپتیمیست و اعضای تیم «ب» رشته‌های ۴۲۰، لیزر و هابی۱۶ در این اردو زیرنظر خالد پرویز مربی و عمار رئوفی کمک مربی خود به تمرین می‌پردازند.

وی گیلان افزود: در این اردو ورزشکارانی از استان‌های گیلان، مازندران، هرمزگان، آذربایجان غربی و تهران حضور دارند.

شعبانی با اشاره به اسامی ورزشکاران حاضر در این اردو خاطرنشان کرد: محمدعلی رسولی، سولماز محمدی و سحر اقلیمی از گیلان، حسن وجدانی، مجتبی محمدزاده، مسعود و میلاد جانی‌نسب، سیدعلی کاظمی، رضا نریمانی و وحید ابراهیمی از مازندران در این اردو حضور دارند.

وی همچنین صمد پناهی، حورا تاجیک و سیده فاطمه جعفری از هرمزگان، کیوان حسن‌زاده، شهاب خاتم، نادر و قادر درویشی از آذربایجان غربی و متین تودد از تهران را جزو دیگر ملی‌پوشان حاضر در اردوی مذکور معرفی کرد.

امروز آغاز مرحله دوم انتخابی تیم ملی بانوان در رشته تنیس روی میز

مرحله دوم رقابتهای تیم ملی بانوان از امروز ۱۶ مرداد ماه با حضور ۱۲ بازیکن برتر کشور در سالن شهید عضدی تهران آغاز می شود .

این رقابت ها به مدت دو روز با حضور ۱۲ پینگ پنگ باز برتر ایران برگزار می شود که ورزشکاران در دو گروه شش نفری با هم به رقابت می پردازند و در پایان مرحله مقدماتی گروهی، پینگ پنگ بازان در مرحله دوم بصورت ضربدری با هم دیدار می کنند.

گفتنی است؛ بعد از انجام این مسابقات و در نظر گرفتن امتیازات مرحله نخست ، رده بندی نهایی بازیکنان مشخص خواهد شد.

رده بندی مرحله اول انتخابی تیم ملی بانوان : ۱-پریسا صمدی ۲- مریم صامت ۳- ندا شهسواری ۴- سحر رهنما ۵- محبوبه عمرانی ۶- آنا فیاضیان ۷- مهشید صامت ۸- عاطفه کریمی ۹- یاسمن یراقچی ۱۰- الناز آگین ۱۱- شمین مرادی ۱۲- مریم جلالی

بانوان تکواندو کار شرکت پالایش گاز فجر جم در مسابقات قهرمانی استان بوشهر صاحب مدال‌های رنگارنگ شدند

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : بانوان تکواندو کار شرکت پالایش گاز فجر جم در مسابقات قهرمانی استان بوشهر صاحب مدال‌های رنگارنگ شدند.

بانوان تکواندوکار شرکت پالایش گاز فجر جم در مسابقات تکواندو بانوان استان بوشهر شرکت کردند و توانستند با قدرت کامل صاحب مقام‌های برتر شوند.

بر اساس این گزارش، در این دوره از مسابقات که در مرکز استان برگزار شد، باشگاه‌های ورزشی سروش، نادری، مهر و صدف از مرکز استان و تیم‌هایی از شهر های برازجان و گناوه و همچنین خدمات غیر صنعتی گاز ایران به همراه تیم باشگاه گاز فجر جم شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش در وزن اول مسابقات سحر محمدزاده از باشگاه فجر جم توانست با کسب مدال طلا به اردوی تمرینات لیگ کشوری نیز دعوت شود.

در وزن سوم مسابقات نیز زهرا خرسند با کسب مدال نقره و دعوت به اردوی تمرینات لیگ کشوری توانست کارنامه خوبی را از خود نشان دهد.

در وزن چهارم نیز عاطفه پایدار مطلق با کسب مدال نقره و دعوت به اردوی تمرینات لیگ کشوری درخشش خیره کننده‌ای از خود نشان داد و در همین وزن نسترن محسنی کلی، مغلوب حریف هم باشگاهی خود شد و از راهیابی به فینال بازماند.

در وزن هفتم مسابقات نیز نرگس عزیزی با کسب مدال طلا و همچنین دعوت به اردوی تمرینات لیگ کشوری بهترین نمایش را از خود نشان داد.

باشگاه گاز فجر جم در وزن‌های هشتم و نهم این مسابقات هیچ شرکت کننده‌ای نداشته است.

در وزن دهم مسابقات نیز زهرا پریشان از باشگاه فجر جم با کسب مدال نقره توانست مقام دوم مسابقات این گروه را از آن خود کند.

این دوره از مسابقات در ۱۰ رده وزنی برگزار شد که باشگاه گاز فجر جم در هشت رده آن شرکت فعال داشته و ندا رضاپور به عنوان مربی تیم را همراهی کرد.

مسئولیت برگزاری مسابقات با هیئت تکواندوی استان بوشهر بود و این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

بر اساس همین گزارش، در مسابقات آزاد انفرادی انتخابی کشوری جوانان نیز که در سالن اختصاصی هیئت تکواندو استان بوشهر برگزار شد، باشگاه گاز فجر جم توانست نتایج مطلوبی را کسب کند.

این دوره از مسابقات نیز در هشت وزن برگزار شد که تکواندو کاران باشگاه گاز فجر جم در شش رده وزنی در مسابقات حاضر شدند.

در وزن اول این مسابقات نیز مبارکه برزکار با کسب مدال طلا به اردوی تمرینات لیگ کشوری دعوت شد و رضوان پیمانی نیز با کسب مدال برنز موفق شد به اردوی تمرینات لیگ کشوری راه یابد.

در وزن دوم نیز شیما پریشان با کسب مدال نقره و دعوت به اردوی تمرینات لیگ کشوری افتخار آفرید.

در وزن سوم نیز نرجس خاتون برزو و نسیرن پریشان مغلوب حریفان بوشهری خود شدند و مدالی کسب نکردند.

در وزن چهارم نیز نجمه دهقان با کسب مدال نقره به اردوی تمرینات لیگ کشوری دعوت شد و پریوش کهنسال نیز مغلوب حریف هم باشگاهی خود نجمه دهقان شد.

در وزن پنجم نیز فاطمه جعفری با کسب مدال نقره و زهرا دلیری با کسب مدال برنز به اردوی تمرینات لیگ کشوری دعوت شدند.

در وزن ششم و هفتم نیز بتول احمد زاده و حوا عزیزی به علت مصدومیت در مسابقه حاضر نشدند و در وزن هشتم نیز پریزاد طاهری با کسب مدال برنز موفق شد به اردوی تمرینات لیگ کشوری دعوت شود.
ندا رضا‌پور در این دوره از مسابقات نیز به عنوان سرپرست و مربی تیم فعالیت داشت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours