چند خبر از زنان ورزشکار ایرانی

23 مرداد 1389

تیم فوتبال بانوان سنگاپور از سد زیمباوه گذشت

در این دیدار که از گروه D و در ورزشگاه جلان بسار برگزار شد، تیم فوتبال بانوان سنگاپور موفق شد زیمباوه را ۳ بر یک شکست داد.

بلاتر:دختران ایران با این لباس گرمازده می‌شوند!

تیم فوتبال بانوان ایران نیز در دیدار افتتاحیه مسابقات فوتبال که با حضور سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌الملی برگزار شد، برابر ترکیه ۴ بر ۲ شکست خورد.

این رقابت‌ها امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود.

تیم فوتبال دختران ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت های المپیک نوجوانان سنگاپور با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل ترکیه تن به شکست داد. این دیدار یک میهمان ویژه داشت و او کسی نبود جز سپ بلاتر.

سپ بلاتر پس از پایان این دیدار که با حضور ۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه جلان بسار سنگاپور برگزار شد،به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم دختران ایرانی با این لباس هایی که بر تن دارند ، از گرما رنج می برند. با این حال از اینکه آنها را در مسابقات می بینم خوشحالم.

وی افزود: خوشحالم از اینکه می بینم آنها به تعهداتشان در خصوص پوشش خود در این رقابت ها عمل کرده اند. اینکه آنها به جای روسری با کلاه بازی می کنند، خوشحال کننده است.

بلاتر در ادامه گفت: آنچه برای من اهمیت دارد این است که در فوتبال بر روی همه فرهنگ ها باز است. فوتبال برای دختران به یک هدف تبدیل شده و آینده در هر زمینه ای از آن زنان است.

تیم ملی زنان ایران همچنان در رده ‪ ۵۵‬جهان

در تازه‌ترین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان که امروز ( جمعه) توسط سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام شده است، تیم ملی زنان کشورمان همانند دوره قبل در رده پنجاه و پنجم دنیا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در این رده بندی با ‪۱۴۵۲‬ امتیاز در بین تیم‌های آسیایی نیز دوازدهم است.

اما در راس جدول رده بندی فیفا تیم آمریکا با ‪ ۲۲۲۷‬امتیاز جایگاه خود را به عنوان تیم نخست حفظ کرده است و تیم آلمان به عنوان قهرمان جهان و اروپا دوم است. تیم برزیل نیز در مکان سوم قرار دارد.

هیچکدام از این تیم‌ها در سه ماه گذشته مسابقه‌ای را برگزار نکرده اند.

در آسیا هم تیم ژاپن با ‪ ۲۰۳۴‬امتیاز صدرنشین و پنجم جهان است و تیم‌های کره شمالی، استرالیا، چین و کره جنوبی رده‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

در جدول رده بندی تیم‌های ملی زنان جهان در مجموع ‪ ۱۱۷‬تیم قرار دارد. در چند ماه گذشته با وجود برگزاری مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬آفریقای جنوبی، ‪۷۵‬ بازی در قسمت زنان برگزار شده که بیشتر آنها مربوط به مسابقات مقدماتی جام جهانی ‪ ۲۰۱۱‬آلمان است.

تا کنون فقط چهار تیم آلمان، استرالیا، کره شمالی و ژاپن توانسته اند جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند و تکلیف باقی سهمیه‌ها در نیمه دوم سال جاری مشخص خواهد شد.

۳۵ مربی مدرک بین المللی مربیگری ریتمیک گرفتند

جمیله سروری گفت: هر چند ۳۵ مربی موفق به کسب مدرک مربیگری شدند اما در این میان ۲ مربی حاضر در این دوره مربیگری عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشتند و توجه آباسوا را به خود جلب کردند.

وی افزود: ریتمیک در مجموع چهار شاخه دارد که در حال حاضر فقط ۲ شاخه از این رشته به نام های توپ و طناب در ایران فعال است.

سروی در ادامه گفت: کلاس مربیگری پیشرفته ریتمیک که هفته گذشته در تهران برگزار شد با محوریت ۲ رشته توپ و طناب برگزار شد و مدرک مربیگری که به مربیان اعطا شد فقط برای فعالیت در ۲ رشته توپ و طناب است.

وی در پایان افزود: آیدا آباسوا برای برگزاری دوره های مربیگری ریتمیک باز هم به ایران می آید اما زمان آن مشخص نیست.

کلاه‌های جدید برای تیم فوتبال بانوان ارسال می‌شود

کلاه‌های جدید تیم فوتبال بانوان برای بازی فردا مقابل گینه‌نو به سنگاپور ارسال می‌شود.
با توجه به ایرادی که فیفا و شخص سپ بلاتر به کلاه مورد استفاده از بازیکنان ایران در بازی با ترکیه گرفت، فدراسیون فوتبال به تعداد بازیکنان کلاه هایی که پیش از این برای تایید به فیفا ارسال کرده بود را تا فردا به سنگاپور ارسال خواهد کرد.

قرار است پزشک تیم به همراه مدیر روابط بین الملل کمیته بانوان این کلاه ها را به سنگاپور ببرند.

منبع: زن فردا

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours