مجلس در پی تصویب طرح امنیت زنان

25 مرداد 1389

جام جم آنلاین: افزایش برخی ناامنی‌ها و خشونت‌های خانگی، زمینه‌ای شد تا طرح امنیت زنان این روزها در بین نمایندگان مجلس دست به دست شود، آیا این طرح تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید؟

زهره الهیان، عضو فراکسیون زنان روز یکشنبه از ارائه این طرح کلان امنیتی برای زنان توسط مجلس خبر داد که قرار است ابعاد مختلف امنیت اجتماعی و خشونت خانگی علیه زنان را مورد بازبینی قرار دهد.
وی به خبرگزاری مهر گفت که جزئیات این طرح هنوز روشن نیست اما قرار است این طرح از ابعاد مختلف مانند فرهنگ‌سازی، حقوقی و حمایتی به موضوع امنیت زنان توجه کند. این نماینده تهران هرچند تاکید می‌کند که وضع امنیت زنان در جامعه مناسب است، اما می‌گوید این طرح برلزوم نهادینه شدن امنیت زنان تاکید دارد.

این طرح خیلی زودتر باید به مجلس ارائه می‌شد، ضرورتی که رئیس سابق شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان نیز از آن سخن می‌گوید. منیره نوبخت در گفتگو با جام‌جم تاکید می‌کند: خانم‌ها باید امنیت داشته باشند و بتوانند حتی ساعت 2 نیمه‌شب در خیابان تردد کنند و کسی حق و امکان ایجاد مزاحمت برایشان نداشته باشد. وی ابراز امیدواری می‌کند که روزی تعرض به زنان به جرمی سنگین تبدیل شود تا کسی نتواند برای آنان مزاحمت ایجاد کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours