رییس انجمن باروری و ناباروری: شیوع ناباروری در دنیا رو به افزایش است

27 مرداد 1389

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران : رئیس انجمن باروری و ناباروری از ناباروری 15 درصد جمعیت زوج‌های کشور خبر داد و این عارضه را بیماری نسبتا شایعی خواند که هنوز به طور قابل قبولی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارد.

دکتر محمدرضا نوروزی، رئیس انجمن باروری و ناباروری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب در خصوص تعرفه‌های دولتی این بیماری گفت: در بین تعرفه‌های دولتی بحث تعرفه‌های ناباروری به شرط پوشش بیمه‌ها خالی بوده و لازم به یادآوری است که بیش از نیمی از جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می‌دهند که در سنین ازدواج هستند.

وی افزود: شیوع ناباروی در دنیا 15 درصد است. آمارها نشان می‌دهند که در کشور ما کمی هم بیشتر است، به طوری که از یک میلیون زوج که در سال ازدواج کنند، 100 تا 150 هزار زوج از مشکل ناباروری رنج می‌برند که تحت پوشش واقعی هیچ بیمه‌ای نیستند، گرچه وزارت بهداشت کمیته‌های تخصصی را دارای شناسنامه خدمات کرده و یا بیمه‌ها قرار دادن بیماران، تحت پوشش بیمه را قبول کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه هزینه‌های درمان بیماری‌های ناباروری بالا است و سیکل درمان پیشرفته در کشورمان حدود دو میلیون تومان هزینه دارد که همین باعث می‌شود بسیاری از زوج‌ها جهت درمان اقدامی نکنند و در نتیجه معضل ناباروری خود را به صورت طلاق یا اختلافات شخصی در خانواده‌ها ظاهر می‌کند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: به کمک روش‌های جدید بین 30 تا 40 درصد هر دوره درمان احتمال موفقیت وجود دارد که اگر این رقم را با درمان سرطان‌ها که گاه زیر 10 درصد شانس موفقیت دارند، مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که سرمایه‌گذاری در این مورد مقرون به صرفه خواهد بود.

نوروزی ضمن اشاره به اینکه شیوع ناباروری در دنیا رو به افزایش است، یادآور شد: مطالعه درباره علت آن نشان می‌دهد آلاینده‌های شیمیایی یا برخی مواد شیمیایی موجود در ظروف غذایی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد که در موارد ساده باید به آن توجه داشت ضمن این که استفاده از قرص‌های هورمونی بدنسازی نیز به خصوص در مردان می‌تواند در باروری آنها مشکل ساز باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours