فوتبال دختران ایران در رویای صعود

27 مرداد 1389

ایلنا : گفت‌وگو اختصاصی با سرمربی تیم جوانان قبل از مسابقات قهرمانی آسیا

فوتبال دختران ایران در رویای صعود

آخرین مرحله از اردوی تیم فوتبال دختران برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا از امروز بعد از ظهر در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

تیم فوتبال جوانان ایران که برای دومین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند، امیدوار است که این بار بتواند از گروهش صعود کند. در دور قبل این مسابقات دختران ایران با گلی که دربازی با چین تایپه آفساید گرفته شد، شانس صعود را از دست داد. اما مهناز امیرشقاقی، سرمربی تیم در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا معتقد است که این بار احتمال صعود تیم بیشتر است: ما تدارکات خوبی برای این مسابقات داشتیم و تیم آماده است.

ایران با تیم‌های اردن،‌هند و بنگلادش، میزبان مسابقات هم‌ گروه است و ایران یک ماه دیگر، روز بیست‌و نهم شهریورماه اولین بازی‌اش را انجام می‌دهد. شقاقی می‌گوید در این یک ماهه تیم به شرایط ایده‌‌آل می‌رسد.

تیم فوتبال جوانان چندی پیش در تایلند اردو زده بود، احتمال دارد که روزهای آینده این اردو دوباره تکرار شود. شقاقی توضیح می‌دهد که اردوی تایلند برای تیم خیلی خوب بوده است: شرایط تایلند خیلی خوب بود. اواخر شهریورماه فصل باران بنگلادش است. برای ما خیلی مهم بود که تیم بازی زیر باران را تجربه کند. این شرایط در تایلند برای ما فراهم شد. ما چهار بازی تداراکاتی انجام دادیم و 10 روز هم اردو داشتیم. اگر این اردو تکرار شود، خیلی خوب است.

به گفته شقاقی فدراسیون پیگیر برگزاری اردو در تایلند است: ما 10 روز در تهران اردو داریم و هر روز صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم. بعد از این مدت 25 نفر اصلی را انتخاب می‌کنیم. فدراسیون در تلاش است که روزهای آخر دوباره به تایلند برویم و از آنجا به بنگلادش اعزام شویم. در تایلند تیم‌های زیادی هستند که بخواهند با تیم ما بازی کنند. امکاناتشان هم برای اردو خوب است.

با توجه به این که تیم نوجوانان با لباس‌های جدید که به تائید فیفا رسیده، در بازی‌های المپیک شرکت کرده است، به نظر نمی‌رسد که تیم جوانان مشکلی برای لباس داشته باشد. شقاقی هم نگران این موضوع نیست و شاید تیم او با لباس‌های قبلی در مسابقات شرکت کند: ما چند سالی است که با لباسی که کنفدراسیون آسیا تائید کرده در مسابقات شرکت می‌کنیم. از این نظر مشکلی ندرایم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours