حاشیه نگاری از بررسی لایحه حمایت از خانواده در مجلس / بررسی ماده مربوط به تعدد زوجات روز یکشنبه در مجلس

4 شهریور 1389

ایلنا: مواد 22 و 23لایحه حمایت از خانواده از بدو تدوین این لایحه، حاشیه ساز بود. بررسی این بخش از لایحه حمایت از خانواده در مجلس نیز حاشیه ساز شد.

بخشی از این حواشی را به قلم خبرنگار ایلنا، در ادامه می‌خوانید:

در حین بررسی ماده 20 لایحه حمایت از خانواده جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه پیشنهاد حذف جمله‌ای را داد که لاریجانی با خنده به وی گفت: این یک جمله کوچه بازاری نیست که شما می‌خواهید آن را حذف کنید، بلکه یک جمله فقهی است.

جهانگیرزاده هم با خنده خطاب به لاریجانی گفت: ‌شما آخوندزاده هستید اما من خوار وبار زاده هستم! این موضوع موجب خنده حضار شد.

سیدمهدی صادق نماینده آستانه نسبت به شرایط ازدواج مجدد که در ماده 23 آمده بود، انتقاد کرد که در حین تذکر وی جمعی از زنان نماینده ادوار مجلس از جمله الهه کولایی، الهه راستگو، شهربانو امامی، فاطمه راکعی و اکرم مصوری‌منش وی را با کف زدن تشویق کردند.

محمد جواد ابطحی که پیشنهاد ثبت ازدواج موقت را داده بود در حین مطرح کردن پیشنهادش با فریاد خطاب به نمایندگان گفت: نکند از ترس متهم شدن به عجز دست از موازین اسلام بردارید.

پس از آنکه پیشنهاد ابطحی در مورد ثبت ازدواج موقت تنها 45 رای مثبت آورد لاریجانی باخنده گفت: این پیشنهاد بدجوردی هم رای نیاورد!

فاطمه رهبر نماینده تهران خواستار ثبت ازدواج موقت و معتقد بود که در دوران بارداری، چنانچه زوج مفقود شود، ثبت رابطه نسبی طفل و مادر بسیار سخت است که شهاب‌الدین صدر تذکری داد و تاکید کرد: تشخیص رابطه نسبی جنین و مادر در دوران حاملگی نیز امکان‌پذیر است که پس از این تذکر لاریجانی با خنده گفت: خوب مشکل خانم رهبر هم حل شد!

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان که قصد داشت تذکر دهد در ابتدا با خنده خطاب به لاریجانی گفت: من قصد دارم روش دلخوشی راه پیشی بگیریم و اشعاری بخوانم، لاریجان نیز به وی پاسخ داد: بعید می‌دانم در این زمینه شما موفق باشید این حرف موجب خنده حضار شد.

نماینده زن مجلس ششم که پنج نفر بودند از ابتدای جلسه امروز مجلس تا پایان زمان بررسی لایحه حمایت از خانواده در جایگاه تماشاچیان حضور داشتند.

پس از آنکه پیشنهاد ثبت ازدواج موقت رای نیاورد این پنج نماینده با کف زدن شادی خود را نشان دادند.

بررسی ماده 23 که از مواد جنجالی این لایحه است به یکشنبه موکل شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours