غذای مدیترانه ای بخورید تا سرطان سینه نگیرید

5 شهریور 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : تحقیقات جدید حاکی از آن است زنانی که از غذایی مدیترانه ای در رژیم روزانه خود استفاده می کنند، پس از یائسگی، نسبت به سایر زنانی که رژیم غذایی متفاوتی دارند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند .

به گزارش خبرگزاری ایونا ، به گزارش فاکس نیوز، محققان یونانی با مطالعه 10 ساله روی 14800 زنی که از رژیمهای غذایی مدیترانه ای و سنتی استفاده می کردند، دریافتند که با تداوم مصرف این گروه غذاها، شانس ابتلا به سرطان سینه در آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

این تأثیر در دوران قبل از یائسگی بیشترین تأثیر را دارد ولی در زنان جوان اثر بسزایی نداشته و در زمان پس از یائسگی، مصرف غذاهای مدیترانه ای تا 22 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

علاوه بر ارتباط رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش سرطان سینه، محققان به ارتباط آن با کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و سرطانهایی چون روده بزرگ و معده اشاره کردند.

غذای مدیترانه ای سرشار از ماهی، روغن زیتون، سبزیجات و دانه هایی چون آجیل و بنشن بوده و از گوشت قرمز و لبنیات کمترین استفاده می شود و محققان مطالعات زیادی انجام دادند که دریابند چرا مردم نواحی مدیترانه نسبت به سایر مردم جهان کمتر به بیماری های قلبی و سرطانهایی چون سرطان سینه، مبتلا می شوند.

در خصوص ارتباط غذای مدیترانه ای و کاهش خطر سرطان سینه دو تحقیق صورت گرفته و در آنها مشخص شد که کمبود گیرنده های هورمون استروژن که بیشترین علت ایجاد تومورهای سینه هستند، دلیل این ارتباط است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours