یک نماینده مجلس: “صیغه برای لذت بردن است و من از گفتن چنین حرفی خجل نیستم!”

7 شهریور 1389

ایلنا: یک نماینده ی مجلس در جلسه ی علنی امروز ضمن تاکید بر ثبت ازدواج موقت گفت که “صیغه برای لذت بردن است و من از گفتن چنین حرفی خجل نیستم!”

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز در جریان بررسی لایحه حمایت از خانواده مصباحی‌مقدم گفت: در صورتی که ما در قانون ثبت ازدواج موقت را الزامی کنیم، چنانچه ازدواج موقت ثبت نشود برخلاف قانون عمل شده است.

میان حکمت ازدواج موقت و دائم تفاوت است. چراکه ازدواج دائم یک تعهد طولانی‌مدت است. اما ازدواج موقت طبق فتوای فقها برای محرمیت ممکن است. اما با الزام به ثبت آن، دو نفر که قصد محرم شدن دارند، باید ازدواج خود را ثبت کنند در نتیجه محرم نمی‌شوند و به صورت غیرمشروع با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

این نماینده مجلس معتقد است با تصویب چنین پیشنهادی روابط دختر و پسر که می‌توانست به صورت مشروع باشد با مانع مواجه شده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد که در حال حاضر تصویب چنین پیشنهادی مانع از شکل‌گیری چندین میلیون پیردختر و مطلقه خواهد شد.

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: در ازدواج موقت موضوع بیش از یک محرمیت است. من بعید می‌دانم دختران و پسران جامعه که ازدواج نکرده‌اند از این موضوع بخواهند استفاده کنند.

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران خطاب به رئیس مجلس گفت: شما به عنوان رئیس مجلس که آیت‌الله‌زاده هستید باید بدانید که این قانون برای مردان و زنان با شرف و حیا و عفت است نه برای انسان‌های لاابالی.

وی با انتقاد از به کار برده شدن لفظ مردان شهوت‌ران، گفت: این لفظ ناشی از بی‌اطلاعی از موازین اسلامی است.
این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر کسی شرم می‌کند، در بنیاد اعتقاداتش به رساله باید تردید کرد؛ گفت: در رساله امام و میرزاجواد تبریزی آمده است گرچه صیغه برای لذت بردن هم نباشد، جایز است.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما که منطق و فلسفه خوانده‌اید چه برداشتی می‌کنید؟ به نظر من این به این معنا است که صیغه به معنای لذت بردن است و هرکس خجالت می‌کشد، من خجالت نمی‌کشم.
این نماینده مجلس با اشاره به پیشنهاد ادیانی‌راد برای حذف جزء ماده 22 لایحه حمایت از خانواده گفت: ثبت برای ازدواج دائم است که طبق احکام شرعی زن و مرد به یکدیگر تعهد دارند. اما ازدواج موقت صرفا محدود به قراردادی است که میان آنها منعقد شده است.

کوچک‌زاده یادآور شد: عده‌ای می‌گویند اگر در ازدواج موقت نطفه‌ای منعقد شد و مرد فرار یا انکار کرد چه باید کرد؟ اما آیا شما این نطفه را به نطفه‌ای که حرام بسته شود، ترجیح می‌دهید؟

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: از آنجایی که گفتید من آیت‌الله‌زاده هستم تذکر شما را وارد نمی‌دانم.

گفتنی است ماده 22 همچنان مورد اعتراض و انتقاد بسیاری از نمایندگان قرار گرفت که رای گیری نهایی برای تصویب و یا عدم تصویب آن را به جلسه آتی مجلس موکول کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours