مریم ضیا، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد / انتقال فرح واضحان به بیمارستانی خارج از زندان

18 شهریور 1389

مریم ضیا، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

هرانا – مریم ضیا، فعال حقوق کودک، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته منابع آگاه، قاضی در جلسه دادگاه، نه تنها بی طرف نبوده بلکه در طول دادرسی، رفتاری همانند بازجویان وزارت اطلاعات داشته و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی وی را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. وی در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و مدت ۳ ماه را در زندان اوین به سر برد. این در حالی است که نزدیک به ۲ ماه در بند ۲۰۹ همان زندان، که مربوط به وزارت اطلاعات است نگهداری می شد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر، پیش از این گزارش داده بود که “خانم ضیا پس از ۱۳ روز اعتصاب غذا، به دلیل اظهار نظر پزشکان، مبنی بر به صلاح‌نبودن ادامه بازداشت ضیا به دلیل وخامت وضعیت جسمانی، با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.”

گفتنی است پیش از آغاز سال جدید، خانواده این فعال اجتماعی وثیقه ۳۰ میلیون تومانی تعیین شده برای وی را تودیع کرده، اما قاضی پرونده از آزادی وی ممانعت به عمل آورده بود.

مریم ضیا مدیر جعیت تلاش برای جهانی شایسته کودکان، صبح روز ۱۰ دی ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پیش از این نیز در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۵ در تجمعی که به قصد اعتراض به «قوانین نابرابر» از سوی فعالان زن در میدان هفت تیر برگزار شد، بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است که وکالت این فعال اجتماعی را خانم محمدی و آقای مشکانی بر عهده داشتند.

انتقال فرح واضحان، زندانی محکوم به اعدام به بیمارستانی خارج از زندان

رهانا: فرح واضحان، زندانی محکوم به اعدام در پی ناراحتی شدید قلبی به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش رهانا فرح واضحان، شهروندی که دو روز بعد از حوادث روز عاشورای سال گذشته در منزل خود بازداشت شده است، روز جاری در پی ناراحتی قلبی ابتدا به بهداری زندان اوین و سپس به بیمارستان مدرس منتقل شد.

واضحان که در پی دردهای ناشی از بیماری قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود، با برخورد بد پرسنل بهداری زندان اوین مواجه شد به طوری‌ که پرسنل بهداری از او می‌پرسیدند که برای چه امروز مریض شده‌ای؟

در این میان پزشک بهداری پس از معاینه‌، وی را به بیمارستان مدرس تهران منتقل کرد تا معاینات و مداوای بیش‌تری بر وی صورت بگیرد.

فرح واضحان از بازداشت شدگان حوادث بعد از عاشورا است که به اعدام محکوم شده است. وی دو روز بعد از حوادث روز عاشورا در تاریخ ۱۰ دی ماه در منزل بازداشت شده بود.

حکم اعدام واضحان از سوی قاضی صلواتی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب صادر شده و حکم دادگاه بدوی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours