طرح انتقال دانشجویان دختربزودی اعلام می‌شود

24 شهریور 1389

ایسنا : معاون دانشجویی وزارت علوم به طرح انتقال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نزدیکترین دانشگاه محل سکونتشان اشاره کرد و گفت: این موضوع در وزارت خانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به زودی طی بخشنامه‌ای به طور رسمی اعلام می شود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر ملاباشی درهجدهمین گردهمایی مسئولان مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه مازندرن در حال برگزاری است با تاکید براهمیت حفظ سلامت روان دانشجویان، گفت: مراکز مشاوره دانشجویی رسالت سنگینی در حفظ و پیشگیری از مسائل و مشکلات روحی و روانی دانشجویان بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: حمایت ذهنی، روانی و اجتماعی دانشجویان نیازمند آموزش فرهنگ گفتگو، تفکر انتقادی و ایجاد مهارت‌ها و توانمندی‌های تصمیم گیری آگاهانه، مقابله با استرسها و هیجانهای روزمره، افزایش خودکارآمدی و برقراری ارتباط موثر است.

80 درصد مراجعه به وزارت علوم مربوط به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی است

ملاباشی با بیان اینکه نباید دغدغه اصلی دانشگاه‌ها صرفا در خصوص غذا و خواب دانشجویان باشد، گفت: دانشگاه‌ها باید فراتراز این موارد حرکت کرده و به وی‍ژه برای حفظ و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان برنامه ریزی کنند.

معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در هجدهمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور گفت: طبق بررسیهای روابط عمومی وزارت علوم، معاونت دانشجویی و فرهنگی دارای بیشترین مراجعان است.

ملاباشی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود80 درصد مراجعه به این وزارتخانه به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی است.

تفکیک معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی امور مربوط به دانشجویان را تسهیل می‌کند

وی با بیان اینکه تفکیک معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در دولت نهم باعث تسهیل امور مربوط به دانشجویان شده و روند کار آنان را سرعت می بخشد، افزود: با آغاز به کار سازمان امور دانشجویی کشور راحت تر و مطلوبتر می توان پاسخگوی نیاز دانشجویان بود.

دانشجویان بومی دختر می توانند تا پایان تحصیلات خود مهمان دائم دانشگاه‌ نزدیک محل سکونتشان باشند

معاون دانشجویی وزارت علوم همچنین به طرح انتقال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نزدیکترین دانشگاه محل سکونتشان اشاره کرد و گفت: این موضوع در وزارت خانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و بزودی طی بخشنامه‌ای به طور رسمی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه این دانشجویان می توانند تا پایان تحصیلات خود در آن واحد دانشگاهی به عنوان مهمان دائم ادامه تحصیل دهند و مدرک خود را از دانشگاهی که قبول شده‌اند دریافت کنند، تأکید کرد: این طرح در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور قابل اجراست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours