اخبار زنان: از صدور حکم اعدام و زندان تا احضار و ستاره دار کردن زنان و صدور وثیقه

24 شهریور 1389

کاملیا کوثری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی ستاره دار شد

رهانا : کاملیا کوثری که پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه علامه طباطبایی، امسال در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمود، با دریافت کارنامه آزمون، نام خود را درمیان قبول شدگان حذف شده یافته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده به رهانا، وی پس از احضار به هیات گزینش و بحث و جدل با یکی از ماموران هیات گزینش، ستاره دار شده است.

کوثری که فعالیتهای زیادی در راستای حمایت از دانشجویان زندانی این دانشگاه و بویژه مجید دری و مهدیه گلرو انجام داده
کاملیا کوثری از فعالین نزدیک به شورای دفاع از حق تحصیل محسوب میگردد که در مقطع انتخابات ٢٢ خرداد ۸۸ به همراه سایر فعالین این شورا نقش بسزایی در تبدیل شدن مسئله دانشجویان ستاره دار به یک مباحثه ملی ایفا کرده است.

کاهش حکم پروین جوادزاده به ۲۶ ماه زندان

رهانا : پروین جوادزاده زندانی ۲۲ ساله که از او به عنوان جوان‌ترین زندانی بند عمومی زندان اوین یاد می‌شود، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ در حوادث روز عاشورا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هشت سال زندان محکوم شده بود. این در حالی بود، که در ابتدا مسئولین قضایی و امنیتی برای وی اتهام محاربه را اعلام کرده بودند.

حکم هشت سال زندان این زندانی زن جوان در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲۶ ماه زندان کاهش پیدا کرده و روز گذشته به جوادزاده در زندان ابلاغ شده است.

پروین جوادزاده عمده اتهامات خود را به خاطر درج اخبار «جنبش سبز» در وبلاگ خودش در پرونده پیش رو داشته است. وی از شهروند ـ روزنامه‌نگارانی بوده که حوادث سال گذشته ایران را در وبلاگ شخصی خویش گزارش می‌کرده است.

حکم اعدام محبت محمودی به دایره اجرای احکام ابلاغ شد

خبرگزاری حقوق بشر کردستان: محبت محمودی طی تماسی تلفنی اعلام کرده است که حکم اعدام وی به دایره اجرای احکام ابلاغ شده و وی ممکن است به‌زودی اعدام شود.

به گزارش «خبرگزاری حقوق بشر کردستان»، وی ضمن ارسال نامه‌ای به این سازمان خواستار تعیین یک وکیل جدید برای خود شده و از سازمان‌های حقوق بشری و مردم درخواست کرده که برای آزادی وی تلاش کنند.

محبت محمودی از سال ۱۳۷۹ به اتهام قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را می گذراند.

این زن متاهل پس از تحمل ۹ سال زندان سرانجام توسط دادگاه ارومیه در آستانه‌ی اعدام قرار گرفت که حکم قطعی اعدام او توسط دیوان عالی نیز تایید شد. تایید حکم اعدام نام‌برده توسط دیوان عالی در ۲۰ تیرماه سال جاری در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد که با دستور قوه‌ی قضائیه به اجرا درخواهد آمد.

آن‌گونه که در خبرها آمده است، تا کنون هر دو همسر مرد مقتول مخالف اعدام محبت هستند اما برادر مقتول خواهان اجرای حکم اعدام محبت محمودی است.

شش ماه حبس تعزیری برای فاطمه نصیرپور فعال دانشجویی

ساوالان سسی: فاطمه نصیرپور، سردبیر نشریه دانشجویی «آذربایجان قاینی» به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ ویژه‌نامه تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد تبریز به مناسبت روز جهانی زن با عنوان «آذربایجان قادینی»(زن آذربایجانی) به شش ما حبس محکوم شده است.

به گزارش ساوالان سسی، نیروهای امنیتی اسفند ۸۸ با مراجعه به یکی از چاپخانه‌های شهر مرند این نشریه دانشجویی را توقیف و این دختر آذربایجانی را بازداشت کرده بودند.

نزدیکان نصیرپور می‌گویند صدور این حکم در حالی صورت می‌پذیرد که نشریه مزبور پیش از توزیع در چاپخانه توقیف شده است و هیچ گونه فعلی که تبلیغ علیه نظام تلقی شود صورت نگرفته است.

جلسه دادگاه این فعال دانشجویی آذربایجانی به صورت غیرعلنی و بدون حضور وکیل برگزار شده است.

به‌دنبال اعتراض به حکم صادره از سوی نصیرپور و نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز که به‌تازگی وکالت این پرونده را برعهده گرفته است، پرونده جهت تجدید نظر به دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی ارجاع داده شده است.
پیش از این نیز قادر نوروزی دبیر تشکل آرمان دانشگاه تبریز در همین رابطه با اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و از اتهام وارده تبرئه شده است.

هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز طی حکمی در ۶ اردیبهشت ۸۹ با استناد به مقالات چاپ شده در این نشریه حکم به انحلال تشکل دانشجویی آرمان این دانشگاه داده بود.

مهسا امرآبادی، همسر مسعود باستانی، به دادگاه احضار شد

کلمه : مهسا امرآبادی، روزنامه نگار به دادگاه شعبه ۲۸ انقلاب به ریاست قاضی مقیسه احضار شد.
به گزارش “تا آزادی روزنامه نگاران زندانی” براساس احضاریه ای که به دست مهسا امرآبادی رسیده است، این روزنامه نگار باید روز ۲۱ مهر ماه به دادگاه مراجعه کند.

گفتتی است امرآبادی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، بازداشت و بعد از دو ماه و نیم با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات امرآبادی اقدام تبلیغی علیه نظام و توهین به رییس جمهور عنوان شده است.

همیچنین مسعود باستانی روزنامه نگار و همسر امرآبادی بیش از یک سال است که در زندان است و به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours