مادر هنگامه شهیدی: دخترم ناراحتی قلبی دارد؛۶۰۰ میلیون تومان وثیقه ندارم

27 شهریور 1389

رادیو فردا (حسین قومی): با وجود گذشتن شش ماه درخواست برای مرخصی استعلاجی هنگامه شهیدی، هنوز مقام‌های قوه قضائیه با این تقاضا موافقت نکرده‌اند.

این در حالی است که گفته می‌شود هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار در زندان از بیماری در رنج است.

خانم شهیدی به اتهام‌هایی از قبیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به شش سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

ناهید کرمانشاهی مادر هنگامه شهیدی، در گفت‌وگو با رادیو فردا در باره آخرین وضعیت او در زندان اوین ‌می‌گوید:

ناهید کرمانشاهی: من سه شنبه هنگامه را دیدم. هنگامه مریض است. مشکل بیماری قلبی، رماتیسم و ناراحتی معده و دیسک کمر دارد. پزشکان اوین هم نظرشان اینست که ایشان در بیرون از زندان معالجه شود. دوبار هم برای ام آر آی از زندان به بیرونفرستاده شده و نتیجه این شده که ایشان به مرخصی بیاید.

ـ ایشان که برای دیدن پزشک احتیاج به مرخصی دارند، چرا برای این کار مرخص شان نمی‌کنند؟

برای اینکه من باید وثیقه بگذارم و بیاورم مرخصی. یک وثیقه ۶۰۰ میلیونی من آماده کنم که در توانم نیست؛ با وجود بیماری قلبی و عدم دسترسی هنگامه شهیدی به پزشک متخصص در زندان و این وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی، چرا مسئولان با
مرخصی ایشان برای مداوا موافقت نمی‌کنند؛ من نمی‌دانم چرا مسئولان موافقت نمی‌کنند. ولی فقط این را می‌خواهم بگویم که این وثیقه واقعاً سنگین است و پدر و مادر هنگامه فرهنگی بازنشسته هستند و فکر نمی‌کنم هرچقدر هم همه چیزها را جمع کنیم ۶۰۰ میلیون که نمی‌شود.

ولی واقعاً برای خانواده خیلی سخت است که بچه‌اش مریض باشد، توی زندان هم باشد و نتواند به او کمک کند. ولی خانم سارا شورد که یک کوهنورد آمریکایی بوده با وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد شده ولی آنهم کشورهای عمان و اینها داده‌اند. من که نمی‌توانم بروم به کسی بگویم به من پول بده. هنگامه یک فرزند این مرز و بوم است. واقعاً نمی‌دانم این وثیقه ۶۰۰ میلیونی از کجا آمده؟ از کجا من فرهنگی بازنشسته می‌خواهم این را جور کنم؟ هنگامه غیر از بیماری‌های قلبی و رماتیسم، ناراحتی معده دیسک کمر هم دارد. هنگامه فقط یک مشکل ندارد.

ـ در این شرایط از قوه قضاییه شما چه درخواستی دارید و خواست شما و هنگامه شهیدی چیست؟

تقاضای من اینست که سریعاً به این مسئله رسیدگی کنند چون هنگامه در معرض خطر است و به خاطر سلامتی هنگامه. اگر اتفاقی برای هنگامه بیفتد تک تک مسئولین باید پاسخ دهند. چون هنگامه در زندان به این بیماری‌ها مبتلا شده است. نمی‌دانم اطلاع دارید یا نه، من خودم خواهر دو شهید هستم. یعنی دو تا از دایی‌های هنگامه شهید شده‌اند. هنگامه هم بچه انقلاب است. الان نزدیک به چهل روز است که تلفنش هم قطع است. حق قانونی یک زندانی، تماس با خانواده‌اش است و مرخصی برود؛ هیچکدام شامل حال هنگامه شهیدی نمی‌شود. دلیلش هم نمی‌دانم چرا. به چه دلیل است.

ـ وکیل هنگامه شهیدی کیست؟ آیا در این زمینه کاری کرده‌اند که خانم شهیدی بتواند برای مداوای پزشکی از مرخصی استفاده کند؟

وکیلش آقای طباطبایی است. می‌دانید که در میان خانم‌ها اولین حکم سنگین هم برای هنگامه بریدند؛در میان روزنامه‌نگاران. وکیلش آقای طباطبایی است. از وقتی که آقای مصطفایی رفتند، وکالت را دادیم به آقای طباطبایی.

ـ آیا آقای طباطبایی کاری کرده‌اند؛ تقاضایی کرده اند از قوه قضاییه؟

بله پیگیری می‌کنند ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. هنگامه الان به این مرخصی و معالجه نیاز دارد. حالا دیگر نمی‌دانم مسئولان چه کار می‌خواهند بکنند؟

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours