لایحه حمایت از خانواده بدون مواد جنجال‌برانگیز مصوب شود

7 مهر 1389

ایلنا: دبیر ائتلاف اسلامی زنان پیشنهاد کرد: لایحه حمایت از خانواده بدون سه ماده 22، 23 و 24 در مجلس تصویب شود، تا هر چه زودتر مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد و سه ماده 22، 23 و 24 در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و پس از بررسی‌های مختلف توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف به صورت لایحه جداگانه به مجلس ارائه شود و در این لایحه جدید قوانین ماهوی خانواده مورد بررسی قرار گیرد و اصل آن نیز مبتنی بر تحکیم خانواده باشد.
توران ولی‌مراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم که سه ماده 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده را برای بررسی بیشتر به کمیته ارجاع دادند.

او ادامه داد: امیدواریم در ترکیب این کمیته از متخصصان مختلف در حوزه خانواده استفاده شود تا بررسی این مواد با دقت بیشتری انجام شود.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان تصریح کرد: در این کمیته باید از جامعه‌شناسان، حقوق‌دان، پژوهشگران حوزه زنان، روانشناسان، متخصصان تعلیم و تربیت، متخصصان فقه و حقوق و غیره استفاده شود تا این سه ماده از همه جهات مورد بررسی قرار گیرند و آنچه به عنوان خروجی این کمیته محسوب می‌شود، تضمین‌کننده حقوق خانواده‌ها باشد.

ولی‌مراد گفت: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرده که لایحه یک شبه تدوین نشده که بخواهیم آن را به آسانی کنار بگذاریم، باید در پاسخ به آقای تجری بگوئیم که ما نیز معتقدیم بر روی لایحه حمایت از خانواده کار کارشناسی اصولی انجام شده است، اما سه ماده 22، 23 و 24 که توسط دولت به این لایحه اضافه شده است، هیچ‌گونه سنخیتی با لایحه حمایت از خانواده ندارد و حتی می‌توان گفت آن را یک شبه به لایحه اضافه کرده‌اند، بنابراین حذف آنها از لایحه ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان پیشنهاد کرد: لایحه حمایت از خانواده بدون سه ماده 22، 23 و 24 در صحن علنی مجلس تصویب شود و بعد این سه ماده به صورت لایحه دیگری در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

او توضیح داد: لایحه حمایت از خانواده به جز این سه ماده، شکلی است و در واقع نوعی آئین‌ دادرسی به حساب می‌آید اما سه ماده 22، 23 و 24 ماهوی هستند و در رابطه با ماهیت خانواده صحبت می‌کنند، بنابراین می‌توان لایحه حمایت از خانواده را بدون این سه ماده در مجلس تصویب کرد، تا هر چه زودتر مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد و بعد این سه ماده را در یک لایحه دیگر که قوانین آن ماهوی است و نگاه جامع، مانع و همه‌جانبه به خانواده دارد، به مجلس ارائه داد. در این لایحه نیز باید به کرامت انسانی همه اعضای خانواده و آرامش و امنیت آنها توجه شود و به گونه‌ای تنظیم شود که تحکیم خانواده را مد نظر قرار دهد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours