ورزش در پیشگیری از سرطان در زنان

9 مهر 1389

خبرآن لاین : زنانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند با احتمال 30 درصد کم‌تر از دیگر زنان به سرطان رحم دچار می‌شوند.

محققان موسسه ملی سرطان در آمریکا با بازبینی 14 مطالعه که در این زمینه انجام شده بود دریافتند فعالیت بدنی، خطر ابتلا به سرطان رحم را در زنان بین 20 تا 40 درصد کاهش می‌دهد. نتایج این تحقیقات در نشریه بریتانیایی سرطان به چاپ رسیده است.

قبلا هم دانشمندان می‌دانستند که ورزش کردن خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، کلیه و روده را کاهش می‌دهد. چربی بیش از حد معمول در بدن می‌توان باعث افزایش سطح هورمون‌های خاصی شود که به نوبه خود خطر ابتلا به سرطان را بیش‌تر می‌کنند.

استیون مور از موسسه ملی سرطان در این باره گفت: ما قبلا هم متوجه شده بودیم که داشتن وزن سالم نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرطان رحم دارد. اما فعالیت بدنی هم دارای اثراتی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

اما هنوز محققان مطمئن نیستند چه میزان فعالیت بدنی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کافی است. در یک تحقیق دانشمندان به این نتیجه رسیدند که اگر زنان حداقل 5 روز در هفته به مدت 20 دقیقه ورزش می‌کردند از ابتلا به 20 درصد از سرطان‌های رحم پیشگیری می‌شد.

در یک تحقیق دیگر نیز دانشمندان میزان ساعاتی را که زنان در حال نشسته به سر می‌بردند به عنوان یکی دیگر از عوامل خطرناک بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند زنانی که بیش از 9 ساعت در روز را در حالت نشسته هستند با احتمال 2 برابر بیش‌تر نسبت به زنانی که کم‌تر از 3 ساعت در روز را در این حالت هستند ممکن است به سرطان رحم مبتلا شوند.
این تحقیقات نشان می‌دهد هر چه زنان فعال‌تر باشند به همان میزان کم‌تر به سرطان رحم دچار می‌شوند

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours