ادامه مشکل بی‌آبی در بند عمومی زنان زندان اوین

15 مهر 1389

رهانا : بند عمومی زنان زندان اوین از ماه‌های گذشته مکررا دچار مشکل قطع و نبود آب شده بود. این مشکل از هفته گذشته با افزایش ساعات قطع آب، تا حد ۲۴ ساعت مشکلات عدیده‌ای را برای زندانیان زن فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، در این بند از زندان اوین حدود ۲۰ نوزاد و کودک زیر دو سال به همراه مادران خود در زندان هستند و نبود آب این کودکان را دچار مشکلات عمده‌ای کرده است.

این در حالی است که با وجود این مشکل از ماه‌های قبل مسئولین زندان اوین هیچ کار خاصی برای رفع آن نکرده بودند تا به امروز این مشکل دو چندان شود. غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها روز گذشته وضعیت بهداشتی زندان‌ها را «در حد قابل قبول» عنوان کرده بود.

زندانیانی که تازه وارد زندان می‌شوند و نمی‌توانند استحمام کنند، عدم امکان شست‌وشوی ظروف و البسه برای زندانیان و کودکان و… فضای بند عمومی زنان زندان اوین را به مکانی غیرقابل تحمل تبدیل کرده است. در این میان «رضایی» رئیس این بند زندان در مقابل اعتراض زندانیان در روزهای گذشته چنین مشکلی را «انکار» کرده بود که موجب اعتراض زندانیان شده بود.

مشخص نیست چرا به این مشکل حیاتی زندانیان در بند عمومی زنان زندان اوین رسیدگی نشده و این معضل کماکان موجب آزار و اذیت زندانیان می‌شود.

نازیلا دشتی، عاطفه نبوی، مهدیه گلرو، زهراجباری، فرح واضحان، کبری زاغه دوست، عالیه اقدام دوست ، صهبا رضوانی، هنگامه شهیدی، بهاره هدایت، پروین جوادزاده، ریحانه حاج ابراهیم دباغ، سوسن تبیانیان، منیژه نصر الهی، فاطمه خرم جو، مطهره بهرامی حقیقی، عذرا سادات قاضی میر سعید و کفایت ملک محمدی و مهسا رحمت از زندانیان سیاسی زن زندان اوین هستند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours