مرخصی پروین جوادزاده با تودیع وثیقه ی 300 میلیون تومانی /اجرای حکم مهسا رحمتی از بازداشت شدگان روز عاشوا/بازگشت عذرا قاضی میرسعید به زندان/بی‌خبری از فاطمه رهنما پس از اجرای حکم تبعید

17 مهر 1389

پروین جوادزاده با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد

خبرگزاری رهانا: روین جوادزاده وبلاگ‌نویس و از شهروند ـ خبرنگارانی بود که در روز عاشورا و در جریان اعتراض به نتایج انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری بازداشت و مدت‌ها در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برده بود.

به گزارش خبرنگار رهانا، وی که نیاز به مرخصی برای درمان داشت ابتدا با تعیین وثیقه ۶۵۰ میلیون تومان مواجه شده بود. با پیگیری خانواده این میزان وثیقخ به ۳۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و وی امروز به مرخصی آمد.

پروین جوادزاده شهروند ۲۲ ساله ابتدا به به محاربه متهم و در دادگاه بدوی به هشت سال و نیم زندان محکوم شده بود. حکم وی در دادگاه تجدید نظر از هشت سال و نیم زندان به ۲۶ ماه زندان کاهش پیدا کرد.

وی در بند عمومی زنان زندان اوین به سر می‌برد و از او به عنوان جوان‌ترین زندانی این بند یاد می‌شده است.

اجرای حکم مهسا رحمتی از بازداشت شدگان روز عاشوا

خبرگزاری رهانا: مهسا رحمتی که در حوادث بعد از انتخابات انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری در سال گذشته در ایران بازداشت و به ۲۰ ماه زندان محکوم شده، هفته گذشته بازداشت و برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، مهسا رحمتی که حکمش به تازگی به تایید دادگاه تجدید نظر رسیده است، هم اکنون در بند عمومی زنان زندان اوین که زندانیان در آن‌جا از بی‌آبی و قطع آب در رنج هستند به سر می‌برند.

در طی حوادث روز عاشورا در تهران بسیاری از شهروندان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به صورت غیرقانونی به حکم‌های سنگین محکوم شدند.

بازگشت عذرا قاضی میرسعید به زندان

خبرگزاری رهانا: عذرا قاضی میرسعید، شهروندی که در جریان اعتراضات مردمی روز ۳۰ خرداد سال گذشته بازداشت و زندانی شده بود، با پایان دوره مرخصی پنج روزه‌اش به زندان بازگشت.

عذرا (راشین) میرسعید، به اتهام «محاربه و افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین و همکاری با این سازمان» و علی‌رغم هیچ گونه پیشینه فعالیت سیاسی، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی در مرداد ماه نیز به مرخصی پنج روزه آمده بود که در هنگام نیز با عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشته بود.
گفتنی است که وی تاکنون بیش از یک سال و نیم از دوره محکومیت‌اش را سپری کرده و انتظار می‌رفت که با استفاده از قانون آزادی مشروط بتواند دیگر به زندان برنگردد.

بی‌خبری از فاطمه رهنما پس از اجرای حکم تبعید

خبرگزاری رهانا: فاطمه رهنما از بازداشت شدگان حوادثه بعد از انتخابات که در یک سناریوی امنیتی بازداشت و به ۱۰ سال زندان و تبعید به شهر ایذه محکوم شد. حکم تبعید این زندان که در بند عمومی زنان زندان اوین به سر می‌برد چهارشنبه هفته گذشته اجرا شد.

به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، با گذشت یک هفته از اجرای حکم تبعید، وی تا کنون تماسی با خانواده خود نداشته و خانواده وی در نگرانی از وضعیت و محل نگهداریش به سر می‌برند.

رهنما به شهر ایذه تبعید شده است، با توجه به این‌که شهر ایذه زندان ندارد، مشخص نیست که وی اکنون در کدام زندان نگهداری می‌شود. در روز اجرای حکم تبعید نیز در برگه انتقال وی از زندان اوین اشاره‌ای به محل نگهداری وی نشده بود.

فاطمه رهنما در تاریخ هفتم مرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در یک پروسه امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او هم پرونده شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours