محاکمه خواهر تاجیک به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام/محرومیت از تحصیل برای فرزانه جلالی/تبعید فاطمه رهنما به زندان سپیدار اهواز

19 مهر 1389

محاکمه خواهر تاجیک به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام

هرانا : خبرگزاری هرانا – پروین تاجیک ،خواهر عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار زندانی امروز در پی دومین احضار خود به دادسرای اوین موردبازجویی قرار گرفت و آخرین دفاع از وی نیز توسط بازپرس پرونده اخذ شد.

به گزارش کلمه، احضارپروین تاجیک ، معلم بازنشسته وزارت آموزش و پرورش برای دومین بار به دادسرای اوین از زمانی صورت گرفته که او به خاطرنگرانی درباره وضعیت برادرزندانی اش که مدتهای طولانی از وی بی خبر بود مجبور شد با تعدادی از رسانه های خبری مصاحبه کند . هرچند همچنان عبدالرضا برادر روزنامه نگار وی در شرایط کاملا بلاتکلیف در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد .

پروین تاجیک پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط بازپرس پرونده به خاطر این مصاحبه ها با اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی ،تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام روبرو شد و آخرین دفاع از وی اخذ و پرونده اش به شعبه پنجم دادسرای اوین ارسال شد تا در آینده ای نزدیک به آن رسیدگی شود .
گفته می شود بازپرس پرونده به وی گفته که پیشاپیش اتهام های تو برای ما محرز است چون با رسانه ها ی بیگانه مصاحبه کرده ای و اکنون باید به خاطرش محاکمه شوی.

عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و برادر پروین، پس از انتخابات سال گذشته سه بار بازداشت و زندانی شده است . وی یک بار پس از انتخابات بازداشت و پس از چهل روز از زندان آزاد شد .بار دوم پس از حوادث عاشورای حسینی تاجیک روانه زندان شد و دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند. برای بار سوم نیز وی در خرداد ماه سال جاری روانه زندان اوین شد و هنوز هم در شرایط بلاتکلیف زندانی است .

محرومیت از تحصیل برای فرزانه جلالی رتبه ۶ کنکور کارشناسی ارشد

رهانا : فرزانه جلالی دانشجوی رشته مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در دوران تحصیل خود از فعالین دانشجویی دانشگاه تهران بوده است و سابقه عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان را نیز دارد و به مدت یکسال به عنوان مدیر مسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران فعالیت کرده است. وی در ماجرای حمله به کوی دانشگاه و وقایع پس از انتخابات به دادگاه انقلاب و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد.

بر پایه گزارش ارسالی به رهانا، او سپس در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۹ شرکت کرده و با وجود اخذ کارنامه و موفقیت در کسب رتبه ممتاز ۶، از ادامه تحصیل محروم گشته است. نکته قابل توجه این است که او هیچ گونه سابقه احضار به کمیته انضباطی و حکم انضباطی در پرونده خود ندارد. در پاسخ به مراجعات به واحد گزینش در سازمان سنجش به وی عنوان شده که نتیجه استعلام از وزارت اطلاعات برای صلاحیت عمومی ایشان منفی بوده و حق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد. پیگیری های وی با وجود شروع سال تحصیلی راه به جایی نبرده است.
این در حالی است که رئیس سازمان سنجش شهریور ماه اعلام کرد محرومیت بدلیل فعالیت سیاسی نداریم.

تبعید فاطمه رهنما به زندان سپیدار اهواز

رهانا : فاطمه رهنما که از سال گذشته بازداشت و به ۱۰ سال زندان و تبعید به شعر ایذه محکوم شده، چهارشنبه هفته گذشته به علت عدم وجود زندان در شهر ایذه به زندان سپیدار شهر اهواز منتقل شده و در این زندان تحمل حبس می‌کند.
به گزارش رهانا، فاطمه رهنما که از بیماری شدید روحی رنج می‌برد، بعد از یک هفته بی‌خبری روز گذشته با خانواده خود تماس گرفته و از زندانی بودن خود در زندان سپیدار اهواز خبر داده است.

خانواده وی ساکن شهر اصفهان هستند و رفت و آمد به خاطر ملاقات برای آن‌ها با توجه به بیماری پدر و مادرش بسیار سخت است.

رهنما از قربانیان سناریوی نهادهای امنیتی علیه میرحسین موسوی است. وی همسر قانونی و شرعی شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد بوده است که رسانه‌های دولتی از او به عنوان «معشوقه شاپور کاظمی» یاد کردند که همراه هم در حال «آتش زدن هفت دستگاه موتور سیکلت» بوده‌اند.

فاطمه رهنما در دهه شصت و در سن ۱۹ سالگی به سه سال و نیم زندان به علت هواداری از سازمان مجاهدین محکوم شده بود که رسانه‌های امنیتی از این مساله استفاده کرده و از او به عنوان کسی که سابقه ۸ سال محکومیت با سازمان مجاهدین دارد، یاد کرده بودند.

فاطمه رهنما در دادگاه تمامی اتهامات خود از جمله ارتباط و هواداری با سازمان مجاهدین را رد کرده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours