مریم مجتهدزاده: تحکیم بنیان خانواده مهمترین راهبرد مرکز امور زنان و خانواده

20 مهر 1389

مهر: مشاور رئیس جمهور در امور بانوان و رئیس مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: مهمترین راهبرد این مرکز تحکیم بنیادهای خانواده مبتنی بر ارزشهای اسلامی است.

مریم مجتهدزاده در دیدار با آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: تحکیم بنیاد خانواده بر مبنای ارزشهای اسلامی، حمایت از کرامت زنان، ارائه الگوی زن مسلمان، حضور موثر زنان در عرصه‌های بین المللی، ارتقای سلامت زنان در تمامی عرصه‌ها، پرهیز از اقدامات موازی و تمرکز بر برنا‌مه‌های با اولویت بیشتر، مهمترین راهبرد‌های مرکز امور زنان و خانواده هستند.

مجتهدزاده تصریح کرد: به منظور رسیدن به این اهداف طرح‌های فراوانی در سال گذشته اجرا شد که از مهمترین آنها می‌توان به طرح آموزش حکمت و معرفت به منظور ارتقا بصیرت و مقابله با جنگ نرم ویژه اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌ها اشاره کرد که قطعا کمک شایان توجهی به رشد قدرت این بزرگواران در مقابله با تهدیدات فرهنگی جهان غرب خواهد کرد.

وی به حمایت و سفارش پژوهش‌های مرتبط با مسائل زنان و خانواده به صورت توسعه‌ای، کاربردی و بنیادی اشاره کرد و گفت: در موضوعاتی همچون مسئولیتهای مدنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زوجین به صورت تطبیقی در کشورهای مختلف و ایران؛ سن ازواج دختران و پیامد‌های آن، حجاب، پوشش و امنیت اجتماعی؛ دانش نامه فرهنگ فاطمی؛ نظام جامع حقوق زنان در اسلام و موضوعاتی از این دست پژوهش‌های بسیار خوبی انجام شده و از پایان‌نامه‌های مختلفی در این زمینه حمایت به عمل آمده است.

مجتهدزاده ادامه داد: از طریق تشکیل کمیته دختران جوان و کمیته ایثارگران اقدام به ایجاد شبکه‌هایی جهت توسعه مشارکت‌ها و گسترش ارتباط با نخبگان علمی و دانشجویان دختر ایثارگران زده‌ایم که ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعاملات بین‌المللی ما به خوبی در حال ارتقا است و به منظور شکستن شالوده‌های اندیشه غرب و معرفی زن مسلمان سعی می‌کنیم ارتباطات خود را با جهان گسترش دهیم که در این زمینه کشورهای مسلمان برای ما در اولیت قرار دارند.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان تصریح کرد: در این ارتباطات از جهان غرب در جهت وضعیت زنان، کودکان و خانواده‌های اروپایی سؤال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم شبهات مربوط به وضعیت زنان در ایران را پاسخ دهیم.

وی با بیان این که برای همسران سفرا نیز برنامه‌های ویژه داشته‌ایم گفت: به منظور ارتقای بینش سیاسی و آشنایی با دیگر کشورها برای همسران سفرا نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کرده‌ایم که کمک شایانی به سفرای ما خواهد کرد.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: در زمینه تنظیم و تدوین لوایح پیشنهادی در راستای حمایت از قوانین حقوقی ویژه زنان و خانواده نیز فعالیت داشته‌ایم و در این راستا بند 4 ماده 68 قانون مدیریت و خدمات کشوری با موضوع هزینه عائله‌مندی زنان سرپرست خانواده و پیش بینی حق اولاد را اصلاح و پیشنهاد افزایش کمک هزینه مهد کودک‌ها در ضوابط اجرایی در بودجه سال 89 ارائه کردیم.

وی در رابطه با همایش‌های بین المللی انجام شده از سوی این نهاد گفت: به منظور تبیین دیدگاه‌های اسلام و جمهوری اسلامی در خصوص زنان اجلاس وزرای زن کشورهای اسلامی را در تهران برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: از آنجا که سلامت زنان برای ما از اهمیت بسیاری برخو دار است جام ورزشی حورا را در سال گذشته برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours