تلفیق مجمع ملی خیران با شبکه فعالان ازدواج

24 مهر 1389

خبرگزاری مهر : دبیر شبکه فعالان ازدواج کشور گفت: پیشنهاد مجمع ملی خیران ازدواج از سوی شبکه فعالان ازدواج به شورایعالی جوانان ارائه شد که بر این اساس دو تشکیلات با هم ادغام می شود تا در کنار ارائه تسهیلات توسط خیران فرهنگسازی و آموزش ازدواج هم انجام شود.

مهدی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجمع فعالان ازدواج همان شبکه فعالان ازدواج است و نباید تشکیلات مجزایی برای آن تشکیل شود ادامه داد: باید مجمع خیران به شبکه فعالان ازدواج محلق شود. نمی شود خیران کارهای تسهیلاتی انجام دهند و بقیه شبکه ها کار فرهنگی را بر عهده داشته باشند، باید در کنار کمک مالی خیران آموزش و فرهنگسازی هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه فعالان ازدواج در استان خراسان شمالی هفته گذشته آغاز به کار کرد افزود: هم اکنون شبکه فعالان ازدواج در 6 استان افتتاح شده و در 10 استان دیگر نیز در حال انجام مراحل نهایی افتتاح است.

دبیر شبکه فعالان ازدواج با بیان اینکه این شبکه از دو سال پیش آغاز به کار کرد اظهار داشت: با توجه به برآورد وجود 15 تا 16 میلیون مجرد در کشور، نیاز به آغاز حرکتی مردمی به صورت موج فرهنگی برای ازدواج این تعداد جوان احساس شد.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه در سال اول با حمایت سازمان ملی جوانان دفاتر شبکه فعالان ازدواج در استانها شکل می گیرد، سال بعد به صورت مستقل از استانداری مجوز فعالیت می گیرند و با تشکیل هئیت مدیره به صورت مستقل فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه فعالان ازدواج در استانها دبیرخانه استانی دارد و در برخی شهرستانها نیز دایر شده است گفت: به طور نمونه این شبکه در هشت شهرستان استان اصفهان، سه شهرستان استان مازندران و دو شهرستان استان یزد راه اندازی شده است.

دبیر شبکه فعالان ازدواج اظهار داشت: دبیرخانه مرکزی با فعالان ازدواج ارتباط برقرار می کند و دفاتر شهرستانی خدمات تسهیلات ازدواج آسان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه شبکه فعالان ازدواج 10 وظیفه همانند فرهنگ سازی، آموزش و تسهیل سازی ازدواج را بر عهده دارند ادامه داد: شبکه فعالان ازدواج دفاتری به نام ازدواج آسان دارد که با کمترین قیمت ممکن مراسم ازدواج را برای زوجها برگزار می کنند. در این دفاتر با میانگین هزینه حدود 300 هزار تومانی 12 خدمت مانند ماشین عروس، لباس عروس، فیلم برداری، آرایشگاه و غذا برای 100 نفر ارایه می شود.

وی با بیان اینکه اغلب افراد گمان می کنند مشکل ازدواج جوانان تسهیلات است افزود: مشکل اصلی ازدواج جوانان تسهیلات نیست و بیشتر مشکل فرهنگی است.

به گفته کلانتری، در استان اصفهان در مدت یکسال گذشته حدود یک هزار و 600 زوج مراسم خود را توسط دفاتر خدمات ازدواج آسان برگزار کرده اند.

وی اظهار داشت: تا ذی الحجه که ماه ازدواج است شبکه فعالان ازدواج در چند استان دیگر کشور مانند ایلام و کرمانشاه راه اندازی می شود.

دبیر شبکه فعالان ازدواج در مورد بودجه شبکه فعالان ازدواج گفت: با توجه به افزایش بسیار زیاد بودجه های فرهنگی استانها در دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت بسیاری از شبکه ها بودجه های خوبی را از طریق استانها جذب کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از 10 وظیفه شبکه شفا همسریابی است افزود: هنوز فعالیت شبکه شفا در این حوزه آغاز نشده است چرا که هنوز شیوه عملی مناسبی برای این کار پیدا نکرده ایم.

وی با بیان اینکه به دنبال راهکار عملی و مناسب برای راه اندازی دفاتر همسریابی هستیم افزود: تا کنون با چندین موسسه و مرکز در این زمینه مذاکره کرده ایم و با پیدا کردن روش کار منطقی، این بخش نیز در شبکه فعالان ازدواج راه اندازی می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours