نرخ طلاق در کلانشهرها به 20 درصد رسیده است

30 مهر 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نرخ طلاق در برخی از کلانشهرها مانند تهران و اصفهان به حدود 20 درصد رسیده است، گفت: جمعیت زنان مطلقه 6 درصد رشد یافته است که در مجلس به بررسی آن می‌پردازیم.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: رشد آمار طلاق در کشور به تعدادی از عوامل مرتبط است که مهمترین آنها مسائل اقتصادی، مادی، معیشتی و امنیت شغلی برای خانواده‌هاست.

وی در ادامه افزود: عامل مهم دیگر در رشد طلاق، انتظارات زنان از وضعیت اقتصادی هسران خود است؛ در بسیاری از مواقع درآمد مرد کفاف گذران زندگی را می‌دهد اما انتظارات زنان بسیار بیشتر از درآمد مرد است و بین انتظارات و امکانات تضاد وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتیاد عامل مهم دیگر در فروپاشی تعداد زیادی از خانواده‌هاست، ادامه داد: با وجود مبارزه گسترده با مواد مخدر، ایران در میان کشورهای منطقه بیشترین آمار مصرف مواد مخدر را دارد که باید برای این موضوع چاره اساسی اندیشید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: نرخ طلاق در بسیاری از کلانشهرها مانند تهران به حدود 20 درصد رسیده است که این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست و از یک بحران جدی در کشور خبر می‌دهد.

قنبری با اشاره به اینکه آمار متناقضی از تعداد زنان مطلقه در کشور وجود دارد، عنوان داشت: تعداد زنان مطلقه در کشور در حدود 5 میلیون عنوان شده است که اگر این آمار صحت داشته باشد، بسیار نگران کننده است؛ مراکز رسمی آماری باید در زمینه تعداد زنان مطلقه در کشور بررسی‌های لازم را انجام دهند و آمارهای واقعی را در این زمینه ارائه کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: افزایش نرخ رشد تولید ملی و اشتغال، توجه به سیاست‌های غیر شعاری در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال، تورم و مبارزه مؤثر با مواد مخدر می‌تواند آمار طلاق در کشور را کاهش دهد.

قنبری با بیان اینکه زنان مطلقه در کشور وضعیت مناسبی ندارند، گفت: حمایت مؤثری از زنان مطلقه در کشور صورت نمی‌گیرد و فقط در برخی مواقع بهزیستی کمک‌های اندکی را برای آنها داشته است در حالی که این کمک‌ها به اندازه‌ای نیست که مشکلات زنان مطلقه را به لحاظ معیشتی حل کند بنابراین زنان مطلقه به لحاظ تأمین اجتماعی در کشور وضعیت مناسبی ندارند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours