30 تن از اعضای زنان سوسیال دموکرات سوئد خواستار آزادی نسرین ستوده شدند

26 مهر 1389

تغییر برای برابری :در سالروز 90 سالگی انجمن زنان سوسیال دموکرات سوئد، اعضای حاضر این سازمان خواستار آزادی نسرین ستوده فعال حقوق زنان و حقوق بشر شدند.

در بزرگداشت این روز در 15 اکتبر 2010 ، نالین پک گول سخنگوی زنان سوسیال دموکرات سوئد ابراز داشت: تلاش این سازمان از بدو تاسیس تاکنون مبتنی بر همبستگی با مبارزات زنان در کشورهای دیگر دنیا بوده است و به همین مناسبت سالگرد 90 سالگی مبارزات زنان برای برابری خواهی در جهان را بهانه این بزرگداشت قرار داده ایم و ونمی توانیم به سرنوشت زنان در جهان بی تفاوت باشیم.

در این بزرگداشت ضمن بیان شرح فعالیت های مبارزاتی این سازمان در سوئد، گزارشی از فعالیت های مبارزاتی جنبش زنان ایران نیز ارائه شدو از مبارزات آنان تقدیر شد. در ادامه این بزرگداشت 30 تن از اعضای حاضر این سازمان اعتراض و نگرانی شان را نسبت به ادامه بازداشت نسرین ستوده وکبل مدافع حقوق زنان وحقوق بشر اعلام کردند و خواستار آزادی وی شدند.

سازمان زنان حزب سوسیال دموکرات سوئد، با اعتقاد به مبارزه طبقاتی همراه با برابری جنسیتی در سال 1920 با حضور 120 نماینده از کلوپ های زنان سوئد تشکیل شد واکنون اعضای آن را زنان از ملیت های گوناگون تشکیل می دهند. مبارزه برای تاسیس مهدکودک های زنان، افزایش دستمزد زنان، برابری زنان و مردان در خانه، آموزش و محیط کار، مرخصی با حقوق برای والدین، آزادی سقط جنین و مبارزه با تن فروشی و فحشا از سلسله مبارزات این سازمان بوده است. در دهه 1950 ، این سازمان ازمخالفان سرسخت استقرار تسلیحات اتمی بود. از دهه 50 به بعد نیز در زمینه مسائل زنان در کشورهای درحال رشد فعالیتش را گسترش داد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours