بهاره هدایت به قرنطینه بند متادون منتقل شد / دیدار خانواده نازنین خسروانی با دادستان تهران / انتقال مهدیه گلرو به بند متادون از زبان خواهرش

17 آبان 1389

بهاره هدایت به قرنطینه بند متادون منتقل شد

خبرگزاری هرانا – بهاره هدایت عضو شورای مرکز دفتر تحکیم وحدت به قرنطینه بند متادون منتقل شده است.

محبوبه جوادی، مادر بهاره هدایت در مصاحبه با “روز” از انتقال این فعال دانشجویی و سایر زندانیان سیاسی زن به قرنطینه بند متادون خبرمی دهد و می گوید تلفن های زندانیان سیاسی زن از روز چهارشنبه قطع شده و خانواده های آنان به شدت نگران وضعیت فرزندانشان هستند.

بهاره هدایت، عضو دفتر تحکیم وحدت، به نه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.

مادر این فعال دانشجویی می گوید: بهار مسئول کتابخانه بند نسوان شده بود اما یکباره او را کنار گذاشتند و درهای کتابخانه را بستند؛ سپس بچه ها را ممنوع التلفن کردند. ما از روز چهارشنبه هیچ خبری از بهار نداریم اما از طریق برخی زندانیان عادی شنیده ایم که بهار را همراه با سایر زندانیان سیاسی زن به قرنطینه بند متادون منتقل کرده اند.

مادر بهاره هدایت با ابراز نگرانی از وضعیت دخترش می افزاید: هر روز خبر جدیدی به گوشمان می رسد که به شدت نگرانمان کرده است. تنها میدانیم که بعد از قطع تلفن ها، بچه ها نسبت به این موضوع اعتراض و بعد از اعتراض آنها را به بند متادون منتقل کرده اند و در این بند در اتاقی در بسته، یعنی به شکل سلولی چند نفره هستند. هیچ خبر دیگری نداریم اما از گوشه و کنار می شنویم که برخی را به انفرادی برده و برخی اعتصاب غذا کرده اند اما نمیدانیم این اخبار تا چه اندازه صحت دارد.

خانم جوادی با اشاره به تشدید فشارها بر زندانیان سیاسی زن می گوید: نمیدانیم اصل قضیه چیست و دلیل این برخوردها چیست. الان زندان اوین هم به شدت سرد شده و باید برای بهار لباس ببریم. از طرفی بی خبری از وضعیت او با توجه به شایعاتی که به گوش می رسد امان ما را بریده است.

انتقال زندانیان سیاسی زن به قرنطینه بند متادون در حالی صورت گرفته که هنوز دلیل مشخصی برای افزایش فشارها بر این زندانیان ذکر نشده است.

دیدار خانواده نازنین خسروانی با دادستان تهران

کلمه : خانواده نازنین خسروانی ، روزنامه نگار یکشنبه با دادستان تهران دیدار کردند و از او درباره وضعیت دخترشان و محل نگهداری او سوال کردند .

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» این روزنامه نگار چهارشنبه گذشته در خانه اش بازداشت شد .اما تاکنون با خانواده اش تماسی نداشته است . عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در این دیدار به مادر نازنین گفت : که این روزنامه نگار در زندان اوین به سر می برد و به زودی با خانواده اش تماس می گیرد .

خانواده نازنین که به شدت نگران او هستند با شنیدن این سخنان ابراز امیدواری می کنند که او هر چه زودتر با آنها تماس بگیرد و از سلامت خود به خانواده اش خبر بدهد. تا لحظه تنظیم این خبر هنوز اطلاعی از تماس تلفنی این روزنامه نگار با خانواده اش به دست نیامده است .

با این همه خانواده نازنین امیدوارند که طبق وعده دادستان تهران وی هر چه زودتر با خانواده اش تماس بگیرد .
نازنین خسروانی، روزنامه نگار روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه توسط هفت مامور امنیتی که به منزل شان مراجعه کردند بازداشت شد.

نازنین خسروانی از روزنامه نگاران اصلاح طلب محسوب می شود که با روزنامه های نوروز ،بهار ، دوران امروز ،کارگزاران، سرمایه ، شرق و اقبال …همکاری داشته است .روزنامه هایی که همگی پس از مدتی فعالیت توقیف شدند.

مرضیه گلرو: تماس گرفتند و گفتند همه زنان با جرم سیاسی را به بند متادون منتقل کردند

کمپین بین المللی حقوق بشر: به دنبال انتشار خبری مبنی بر انتقال برخی از زندانی عقیدتی بندزنان به بند متادون یا جایی که زندانیان معتاد به مواد مخدر را نگهداری می کنند، مرضیه گلرو خواهر مهدیه گلرو با تایید این خبر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که به دنبال قطع تماس های تلفنی افراد یاد شده آنها به این بند منتقل شده اند. مرضیه گلرو به کمپین گفت تا روز سه شنبه منتظر خواهند ماند تا شرح ماوقع را از زبان خود او بشنوند.

درحالیکه بسیاری از زندانیان زن سیاسی زندان اوین از چهارشنبه هفته گذشته به قرنطینه متادون نسوان این زندان منتقل شدند و ارتباط تلفنی آنها با خارج از زندان قطع شده است . خانواده های آنها از طریق تماس تلفنی هم بندی های دیگراین زندانیان متوجه قطع تلفن و دقایقی بعد انتقال آنها به بند متادون شده اند. مرضیه گلرو ، خواهر مهدیه گلرو ، دانشجوی زندانی که در حال حاضر همراه با بقیه زندانیان زن سیاسی به بند متادون منتقل شده است در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ضمن بی اطلاعی از وضعیت خواهرش گفت :« یک نفر از زندان به همسر مهدیه تماس گرفته بود و اطلاع داده بود که تلفن بند قطع شده و دیگر آنها قادر به تماس نیستند اما کمی بعد دوباره تماس گرفته و گفته است که همگی زنان با جرم سیاسی را به بند متادون منتقل کردند.»

خواهر این دانشجوی زندانی با اشاره به اینکه هم بندی های دیگر آنها به همه خانواده های زندانیان اطلاع داده بودند که چه شده است، گفت : « ما احتمال می دادیم قطع ارتباط تلفنی آنها به دلیل نزدیک بودن ۱۳ آبان باشد اما حالا با بردنشان به بند معتادان حدسی نمی شود زد که چه اتفاقی افتاده است ، منتظریم تا روز سه شنبه ، یعنی روز ملاقات شود تا با خود مهدیه حرف بزنیم و بفهمیم که چه شده است.»

با این حال وب سایت کلمه، نزدیک به میر حسین موسوی دلیل انتقال زندانیان سیاسی زن به قرنطینه متادون بند نسوان را اعتراض این زندانیان به قطع تماس‌های تلفنی شان ذکر کرده است.
قرنطینه متادون، محل نگهداری مجرمین معتاد است و به منظور ترک اعتیاد از آن استفاده می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours