رییس سازمان نوسازی مدارس کشور: اعتقادی به افزایش ارتفاع دیوارهای مدارس دخترانه نداریم

17 آبان 1389

ایسنا :رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به محرم سازی مدارس دخترانه و احداث مدارسی متناسب با این طرح، توضیح داد: مسایلی که در رابطه با محرم سازی مطرح می‌شود، این ذهنیت را تداعی می‌کند که برای مثال ارتفاع دیوارهای مدارس را بالا ببریم، در حالی که چنین اعتقادی نداریم.

دکتر مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اضافه کرد: با طراحی دقیق و معماری صحیح می‌توان مدارس دخترانه را به شکلی طراحی کرد که دختران دانش‌آموز همانند دانش‌آموزان پسر در مدارس آزادی عمل داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: معماری مدارس باید به شکلی باشد که در ارتقاء وضعیت جسمی دختران مانع ایجاد نکند که وجود مدارس با “حیاط مرکزی” از این نوع معماری‌هاست.

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: با توجه به این که تحرک جز لاینفک آموزش و پرورش است، در صددیم در کنار فضاهای آموزشی که شاخص‌های لازم را در این خصوص ندارند، برای ارتقاء توانایی جسمی دانش‌آموزان به ویژه‌ دانش‌آموزان دختر، سالن‌های ورزشی در کنار این مدارس احداث کنیم.

وی تصریح کرد: اعتقادی به افزایش ارتفاع دیوارهای مدارس دخترانه نداریم، لذا باید تغییرات را به گونه‌ای در مدارس اعمال کنیم که نیازهای جسمی و روحی و آموزش دختران دانش‌آموز تامین شود که این مساله راه‌حل‌های علمی و فنی دارد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان خاطر نشان کرد: چنان چه اعتبارات لازم در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، توانایی تغییر معماری مدارس و احداث ساختمان ورزش در یک بازه زمانی منطقی را داریم تا این موضوع نیز برای همیشه حل شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours