خودداری دادگستری همدان از انتقال پرونده دکتر زهرا بنی یعقوب به تهران

25 اردیبهشت 1387

دادگستری همدان پس از دوماه که از صدور دستور دیوانعالی کشور برای انتقال پرونده دکتر زهرابنی یعقوب به تهران می گذرد ،همچنان از ارسال پرونده خودداری می کند.

ابوالقاسم بنی یعقوب ،پدر دکتر زهرا در گفت و گو با کانون زنان ایرانی با استناد به کپی نامه شعبه بیستم دیوانعالی کشور که در دست داشت، گفت: “نامه دیوانعالی کشور با شماره 20671 در تاریخ پانزدهم اسفندماه سال گذشته صادر شده است اما پس از دو ماه همچنان مسوولان دادگستری همدان از وجود چنین نامه ای اظهار بی اطلاعی و از انتقال پرونده به تهران امتناع می کنند.”

یکی از قاضی های دادگستری همدان در پاسخ به پیگیری های مکرر پدر زهرا برای انتقال پرونده دخترش به دادگستری تهران گفته است:”چرا قصد انتقال پرونده را به تهران دارید؟ شما به اتفاق وکلایتان بیایید همین جا با حضور بسیجی ها ،ماموران ستاد امربه معروف و متهمان به قتل مذاکره کنیم تا موضوع حل وفصل شود.”

پدر دکتر زهرا می گوید: “مسوولان دادگستری همدان به گونه ای در باره حل و فصل این پرونده و صلح و سازش ما با متهمان سخن می گویند که انگار موضوع ، یک دعوای کوچک شخصی است.”

زهرا بنی یعقوب، 27 ساله ، متولد و ساکن تهران ، رتبه ی 26 کنکور سراسری رشته پزشکی و فارغ التحصیل دانشکده پزشکی تهران در سال 1385، که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی برای مناطق محروم کشور بوده است، روز جمعه مورخ 20/7/1386 ساعت 10 صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امربه معروف به دلیل نامشخص بودن وضعیت تاهل، به ستاد منکرات انتقال می یابد وپس از 48 ساعت بازداشت ، ماموران با جسم بی جان وی در راهروی بازداشتگاه مواجه میشوند. از طرف مسئولان ستاد، علت مرگ خودکشی اعلام میشود. اما وجود تناقضات موجود دراظهارات مسئولان ذیربط و اقدامات ماموران ستاد به همراه وجود روابط غیر منطقی در شکل گیری حادثه ، احتمال وقوع قتل جدی است.

به گفته پدر دکتر زهرا ،هیچ کدام از متهمان قتل دخترش در زندان نیستند و هرکدام با وثیقه های سبک یکی-دو میلیونی آزادند. خانواده دکتر زهرا با این اعتقاد که روابط شخصی متهمان در همدان با مسوولان قضایی این شهر بر روند پیگیری پرونده فرزندشان تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت ،خواهان انتقال این پرونده به تهران شده اند.

برادر زهرا نیز می گوید :”ما به خودکشی اعتقاد نداریم ، می گوییم زهرا به قتل رسیده است وبا همین اتهام از ستاد امر به معروف همدان شکایت کردیم چون دلایل و شواهد بسیاری وجود دارد و ضمیمه پرونده است که نشان می دهد قتل صورت گرفته است .ما می دانیم که در دادگاه همدان نتیجه ای نخواهیم گرفت . امیدواریم پرونده به تهران منتقل شود.هرچند که نمی دانیم در دادگاه تهران چه نتیجه ای حاصل خواهد شد.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours