انتقال دانشجویان دختر ازدواج کرده بدون پرداخت شهریه

22 آبان 1389

فارس: کامران دانشجو‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای تدوین آئین‌نامه نقل و انتقال کار کارشناسی زیادی صورت پذیرفته و بنده شخصاً نیز در این زمینه حداقل 40 تا 50 ساعت وقت گذاشته‌ام،‌ افزود: برای تدوین آیین‌نامه نقل و انتقال مبناهایی گذاشتیم که یکی از این مبناها این بود که استانداردهای علمی لحاظ شود و با حفظ استانداردهای علمی، نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان را ساماندهی کنیم.

وی گفت: براساس آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان یک سری موارد از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دانشگاه‌ها موظفند تا 20 درصد میهمان و انتقالی دانشجویان را بپذیرند که قبلاً چنین موردی نبود.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه آئین‌نامه نقل و انتقال را باید با هم ببینیم، افزود: باید کل آئین‌نامه را دید؛ کل آئین‌نامه در انتقال دانشجویان تسهیل ایجاد کرده است. آئین‌نامه یک زیربنای فکری داشته و زیربنای آن این بوده‌ که ضمن تسهیل میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان استانداردهای علمی دانشگاه‌ها هم رعایت شود. ایرادی که به آئین‌نامه می‌گرفتند، این بود که با این آئین‌نامه استانداردهای آموزشی رعایت نمی‌شود، با این زیربنای فکری آیین‌نامه میهمان و انتقال دانشجویان تدوین شد.

دانشجو گفت: انتقال دانشجویان دختر با ازدواج در صورت موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد بدون پرداخت شهریه صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه قبل از ابلاغ آیین‌نامه جدید در دانشگاه‌ها از دانشجویان مهمان شهریه گرفته می‌شد، اظهار کرد: با آیین‌نامه انتقال دانشجویان پرداخت شهریه دانشجویان مهمان ساماندهی شد.

وزیر علوم گفت: نقل و انتقال دانشجویان تا پیش از این قبل از ترم اول وجود نداشت اما بر اساس آئین‌نامه جدید این امکان ایجاد شده است. قبلاً حداقل دانشجو باید یک ترم تحصیلی را می‌گذراند تا اجازه انتقال می‌یافت. تسهیلاتی ایجاد شده برای اینکه دانشجو بتواند در کنار خانواده خود تحصیل کند. بر این اساس مشکلات خانواده‌ها، دانشجوها و حتی دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours