در برابر هر 1000 دختر آماده ازدواج 1020 پسر وجود دارد

25 آبان 1389

ایسنا : رییس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای باید بر حسب عقلانیت، معنویت و فطرت باشد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر غلامعلی افروز در آیین افتتاحیه آموزش‌های ارتقایی مربیان و مشاوران در امر ازدواج و خانواده در سالن همایش‌های موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی، افزود: در ارائه مشاوره باید از سلیقه‌های شخصی پرهیز کنیم و به اصول گرایش داشته باشیم.

وی گفت: خلاقیت‌ها و توانمندی‌های انسان با زوجیت پیوند می‌خورد، رضامندی شغلی با ازدواج افزایش می‌یابد و ما روانشناسان باید بیشترین همراهی و هم اندیشی را در عرصه ازدواج داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: بر اساس آمار، در حال حاضر در برابر هر هزار دختر آماده ازدواج 1020 پسر وجود دارد و آمارهای دیگر مبنی بر بیشتر بودن تعداد دختران نسبت به پسران صحت ندارد و باورهای غلطی را برای مردم به وجود آورده است.

وی تاکید کرد: بهترین رویکرد در فرزندپروری این است که کودکان را از کودکی عروس و داماد بار بیاوریم، چون مطابق با فطرت است و بهترین آموزشگاه این موضوع خانواده است و فرهنگ قرآنی و روانشناسی هم همین را ترویج می‌کند.

رییس سازمان نظام روانشناسی کشور تاکید کرد: اصلی‌ترین مانع برای شکل‌گیری ازدواج، مانع فرهنگی و خرافه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه رسالت مشاوران در زمینه ترویج ازدواج مضاعف است، ادامه داد: آنچه که موجب شکست ازدواج‌ها می‌شود، معیارها در کفوّیت است و کفوّیت در بینش، هوش و خلاقیت است لذا لازم است در معیارها دقت کنیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی در ادامه با بیان اینکه ازدواج برای فرزندآوری نیست، گفت: ازدواج فامیلی را منع نکنید، تحصیل، ثروت و سن در ازدواج مهم نیست.

افروز با تاکید بر اینکه در حال حاضر به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خیلی نیاز داریم، افزود: دقت در ازدواج مهم است اما نباید سخت‌گیری شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours